دال عدس و عدس سبز

1402/02/09 تعداد بازدید: 525
دال عدس و عدس سبز
تفاوت عدس و دال عدس موضوع این مقاله از بوکاژ می باشد و مدت زمانیکه برای خواندن این مقاله نیاز دارید تنها4 دقیقه می باشد.
سوپ دال عدس یکی از خوشمزه ترین سوپ ها و البته خوش رنگ ترین سوپ ها می باشد. این روزها سوپ دال عدس بسیار ترند شده است و طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است که این نه تنها بخاطر رنگ جذاب و زیبای این گیاه می باشد بلکه به دلیل خاصیت و فایده ی فراوان این حبوبات می باشد که با خواص عدس سبز متفاوت می باشد.
خرید دال عدس از مشهد
دال عدس چیست؟
دال عدس دانه هایی کوچکتر از عدس دارد و نیم شده و به رنگ قرمز می باشد و طعمی متفاوت از این گیاه آن را جذاب تری و لذتبخش تر می کند مزه ی آن است که طعمی شبیه گوجه فرنگی دارد.
دال عدس در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از بهترین انتخاب ها سوپ دال عدس می باشد که پیش غذایی به شدت خوشرنگ و مفید می باشد.
ارزش غذایی دال عدس:
در هر 100 گرم دال عدس پخته شده
102 کیلو کالری انرژی
15.57 گرم کربوهیدرات
5.21 گرم پروتئین
2.50 گرم چربی
47.98 گرم آب
1.20 گرم قند
و سایر مواد معدنی و ویتامین های با ارزش ضروری و مورد نیاز روزانه از قبیل ویتامین A  و گروه ویتامین هایB  و همچنین C,K,E و D
خواص درمانی دال عدس:
دال عدس نیز مانند تمام مواد گیاهی دیگر دارای خواص بهبود دهنده و تسکین دهنده دارد که می تواند در داشتن رژیمی سالم نقش داشته باشد.
دال عدس دارای فیبر می باشد. یکی از مشکلات کودکان و بزرگسالان یبوست و در نتیجه ی آن بواسیر می باشد که به راحتی با خوردن مقادیر زیادی از فیبر در طول روز می توانید به حرکت روده ها کمک شایانی کنید که در نهایت دفع بهتر و راحت تری داشته باشید و از یبوست به دور بمانید. دال عدس دارای مقادیر زیادی فیبر می باشد که می تواند در از بین رفتن یبوست و درمان آن نقش مهمی ایفا کند.
دال عدس دارای آهن فراوان می باشد. که می تواند در برطرف کردن کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار کمک کننده باشد. خانم های باردار و کودکان به طور معمول دچار کم خونی می شوند که با مصرف دال عدس به صورت هفتگی می توانند از این بیماری دور باشند. جالب است بدانیم که بسیاری از علائم بی حالی و کسلی در طول روز و یا خستگی روزانه ناشی از کم خونی می باشد.
 خواص دال عدس

 دال عدس می تواند برای لاغری هم مفید باشد. اگر قصد دارید رژیم غذایی سالمی برای لاغری داشته باشید بدون اینکه به بدنتان آسیب بزنید و یا دوست دارید رژیم غذایی کاملا گیاهی داشته باشید دال عدس می تواند به شدت در این موضوع به شما کمک کند. دال عدس یکی از مفید ترین حبوبان می باشد و می تواند در رژیم غذایی سالم برای لاغری بسیار می تواند به کمکتان بیاید.

مقاله ی رژیم لاغری بدون گرسنگی را در وبسایت بوکاژ BOOKAJ بخوانید.

از کجا دال عدس با کیفیت بخریم؟

امروزه خرید حبوبات با کیفیت موضوع چالش برانگیزی شده است زیرا که پیدا کردن حبوبات تازه و خوش پخت کار سختی شده است. خیلی از فروشگاه ها محصولات کهنه و قدیمی شان را به عنوان محصولات تازه و خوش پخت می فروشند و زمان زیادی را از شما برای پخت غذا می گیرند.

روش های پخت سریع حبوبات با جوش شیرین را در مقاله ی جوش شیرین برای پخت لپه بخوانید.

 

اگر اطلاعات این مقاله برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خوئ نیز به اشتراک بگذارید.



نظرات
loader