خواص دال عدس

1401/11/14 تعداد بازدید: 494
خواص دال عدس
مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله از بوکاژ برابر با 4 دقیقه خواهد بود.
دال عدس خوشرنگ ترین عدس دنیاست. رنگ خوش سوپ دال عدس کودکنتان را به وجد می آورد تا تغذیه ایی سالم تر داشته باشند و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز در سنین رشد را به راحتی کسب کنند و در این حین حس خوب همراه لبخند و رضایت مادر و پدر در خانه تان مهمان خواهد شد.
رنگ و عطر غذا مهم ترین مولفه ها در خوشمزه بودن هستند. برای رایحه ی خوش غذا می توانید از ادویه ها و چاشنی هایی همچون چوب دارچین که معروف به ادویه ی ثروت نیز می باشد بهره ببرید و یا آویشن و وانیل و حتی لیمو امانی نیز می تواند در طعم خوش بخشیدن به غذا کمک بسیاری کند. برای خوشرنگ تر شدن غذا می توانید از حبوبات رنگی مثل دال عدس و یا لوبیا استفاده کرد و گاها ادویه ها نیز در رنگ بخشیدن به غذا بسیار موثر هستند.
حبوبات علاوه بر خوشرنگ بودن و خوشمزه بودن فواید شایانی نیز برایمان دارند که در این مقاله از بوکاژ به آنها اشاره خواهیم کرد تا پس از خواندن مقاله دال عدس را به برنامه ی غذاییتان اضافه کنید تا از خواص شگفت انگیز و دارویی و درمانی دال عدس بهره ببرید.
ارزش غذایی دال عدس:
در هر 100 گرم دال عدس پخته شده
102 کیلو کالری انرژی
15.57 گرم کربوهیدرات
5.21 گرم پروتئین
2.50 گرم چربی
47.98 گرم آب
4.77 گرم فیبر
1.20 گرم قند
0.09 گرم کلسترول
و مابقی ویتامین ها و مواد معدنی ارزشمند و مفید مانند کلسیم، آهن، پتاسیم و فسفر و ویتامین های A،  B، D ،E  و غیره
خرید دال عدس با کیفیت بوکاژ از مشهد
فواید شگفت انگیز دال عدس:
 
دال عدس و دستگاه گوارش: دال عدس منبع خوبی برای دریافت فیبر مورد نیاز روزانه است. همانطور که همه می دانیم فیبر به حرکت روده ها کمک می کند تا هضم و دفع بهتری داشته باشیم و از بیماری های دردناکی مانند بواسیر و یبوست در امان بمانیم. فیبر در بدن هضم و تجزیه نمی شود و تنها کمک کننده به دستگاه و سیستم گوارشی است. با اضافه کردن دال عدس به برنامه ی غذاییتان فیبر مورد نیاز روزانه تان را به آسانی دریافت کنید.
دال عدس و کم خونی: کم خونی همواره با علایمی همچون بی حالی همیشگی وخستگی زود هنگام و علایمی چون سفیدی دست ها و بی حس شدن و خواب رفتگی پا ها همراه می باشد و برای درمان این علایم آهن کمک بزرگی می کند. قرص های آهن گران قیمت را کنار بگذارید و به مواد طبیعی و گیاهی همچون دال عدس و حبوبات روی بیاورید. با اینکار نه تنها با کم خونی ناشی از فقر آهن خداحافظی خواهید کرد بلکه پروتئین و ریز مغذی های ضروری دیگر ار نیز دریافت خواهید کرد.
 دال عدی و لاغری: برای لاغر شدن نباید سراغ رژیم های غذایی سخت و آسیب زننده رفت بلکه می توانید با تصحیح برنامه ی غذایی تان لاغر تر شوید و به وزن ایده آل خودتان برسید. ما در مقاله ایی دیگر از بوکاژ با نام رژیم لاغری بدون گرسنگی با میوه خشک و حبوبات بیان کردیم که برای لاغر شدن باید غذاهای سالم تری استفاده کنید و از رژیم های سخت و سنگین دوری کنید. دال عدس نیز با داشتن فیبر فراوان به سیر نگاه داشتن طولانی مدت کمک می کند و به راحتی از خوردن غذایی کم ارزش و مضر مانند شیرینی جات و غیره دور خواهید ماند.
خواص دال عدس بوکاژ مشهد
دال عدس و جوانی: برای اینکه همیشه جوان بمانید دال عدس مصرف کنید. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در دال عدس شما را از شر پیری زود رس و مشکلات پیری در امان نگه می دارد. ویتامین C   و آنتی اکسیدان زیاد دال عدس از پیری پیشگیری خواهند کرد.
دال عدس و سرطان: آنتی اکسیدان های موجود در دال عدس رادیکال های آزاد در بدنمان را که موجب تکثیر بی رویه ی سلول ها و در نهایت سرطان هستند از بین می برد و خنثی می کند. دال عدس را به برنامه ی غذایی روزانه تان اضافه کنید تا از بیماری های خطرناکی همچون سرطان در امان بمانید.
قلب و دال عدس: عدس قرمز رنگ با دارا بودن مقادیر زیادی از منیزیم و فولات در سالم نگاه داشتن قلبمان کمک فراوانی خواهد کرد. دانشمندان دریافته اند که افرادی که رژیم های غذایی دارای منیزیم داشته اند کمتر دچار بیماری های قلبی و عروقی شده اند. با خرید اینترنتی و راحت بسته بندی های زیبای دال عدس از فروشگاه های اینترنتی از بهترین برند دال عدس و حبوبات مانند بوکاژ در مشهد می توانید سوپ دال عدس خوشمزه را نوش جان کرده و از بیماری های قلبی در امان بمانید.
پخت دال عدس:
برای پختن دال عدس دیگر نیازی به جوش شیرین ندارید. دال عدس به راحتی در کمتر از نیم ساعت می پزد و می توانید در کمترین زمان ممکن سوپ دال عدس بوشهری را نوش جان کنید.
ما در مقاله ایی روشی برای سریع تر پختن حبوبات اشاره کردیم که درمقاله ی جوش شیرین برای پخت لپه می توانید جزییات این روش را مطالعه کنید. این روش برای مابقی حبوبات نیز میسر خواهد بود.
برای اطلاع از قیمت خرید دال عدس با کیفیت بوکاژ در مشهد به وبسایت اینترنتی بوکاژ BOOKAJ سر بزنید و بهترین کیفیت را همراه با زیبا ترین بسته بندی درب منزل تحویل بگیرید.
پخت دال عدس با کیفیت بوکاژ
اگر اطلاعات این مقاله برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.


نظرات
loader