این سه تا ادویه رو اصلا زیاد نخور

1401/05/21 تعداد بازدید: 685
این سه تا ادویه رو اصلا زیاد نخور

ادویه جات همیشه مفید بوده و هست اما اگه زیاد بخوری دردسر داره مخصوصا دارچین و زردچوبه و ادویه های تندی مثل فلفل سیاه و فلفل قرمز.❌❌ حالا بریم ببینیم چه مشکلاتی در اثر زیاده روی مصرف این ادویه جات ایجاد میشه:

چه ادویه هایی را نباید زیاد بخوریم

زیاده روی در مصرف زردچوبه:

مصرف زردچوبه برای بیمارن کبدی بسیار مفیده و حتی برای لایه برداری کم پوست هم ازش استفاده میشه اما زیاداز حد خوردن ادویه و چاشنی زردچوبه باعث میشه خون رقیق بشه پس اگه دارو های ضد انعقاد خون مصرف می کنین حتما باید با پزشک خودتون در رابطه با مصرف زیاد زردپوبه صحبت کنین و در رابطه با مصرفش در غذا ها احتیاط داشته باشین.

✔افرادی که کمبود آهن شدید دارن باید از زیاده مصرف کردن زردچوبه اجتناب کنند. با اضافه کردن بی رویه ی زردچوبه به غذاهاتون باعث میشه جذب آهن در بدن صورت نگیره و کمبود ناشی از فقر آهن در بدنتون تشدید بشه.

✔افراد دیابتی با احتیاط زرچوبه مصرف کنند. اضافه کردن زردچوبه به هر غذایی به صورت نامتعارف باعث کاهش قند خون میشه و افت قند خون برای بیماران دیابتی میتونه مشکل زا باشه.

✔خطر شکل گیری سنگ صفرا با زیادی خوردن این ادویه خوشرنگ. ماده ایی به نام اگزالات در زردچوبه وجود داره که در اثر استفاده بیش از حد ممکنه باعث ایجاد و تشکیل سنگ صفرا بشه.

✔اسهال در اثر مصرف زیاد و نامعمول زردچوبه که البته خیلی جدی هم محسوب نشه.

ادویه جات مضر برای بدن اسنان

زیاده از حد خوردن دارچین چه مشکلاتی ممکنه ایجاد می کنه:

از قدیم برای رفع عفونت از دارچین استفاده میکردن. دارچینی که تو شله زرد اضافه می کردن بهش یه عطر وطعم بهشتی می داد. مامان بزرگم همیشه میگغت دارچین بخور تا سالم بمونی احتمالا یه جورایی می دونست با خوردن دارچین می تونی از بروز انواع سرطان جلوگیری کنی.

✔مصرف بیش از حد دارچین به مدت طولانی باعث تجمع مواد سمی در بدنمون میشه. مقداری که وزارت بهداشت تعیین کرده است 6 گرم در هر 6 روز هفته است و بیش از این اندازه ممکن است باعث ایجاد مشکل شود.

✔زایمان زودرس با زیاده روی در دارچین خوردن. انقباضات رحمی با مصرف بیش از حد دارچین باعث زایمان زودرس می شود.

✔در هنگام مصرف دارو های رقیق کننده از دارچین به میزان زیاد استفاده نکین و حتما با پزشک خود مشورت کنید.

✔افزایش بیش از حد حرارت بدن با مصرف زیادی دارچین.

اگر ادویه های تند را زیاد از حد نرمال مصرف کنیم چه مشکلی برامون ایجاد میشه:🤦‍♀️

غذاهای تند برای همه ی ما خوب نیست و با زیاد مصرف کردن ادویه و چاشنی تند یه سری مشکلات ممکنه ایجاد بشه.

✔ناراحتی معده و اسهال در اثر استفاده خیلی خیلی تند. اگر مشکلات نارحتی معده دارید حتما در استفاده ی بیش از حد چاشنی های تند خودداری کنید.

✔در نوجوانان باعث ایجاد آکنه و جوش صورت می شود. بازگشت غذا به مری باعث ایجاد مشکلات پوستی به خصوص در نوجوانان میشه.

✔گرفتگی صدا و مشکلات حنجره و تار های صوتی با مصرف بیش از حد فلفل سیاه و فلفل قرمز تند.

خرید ادویه جات در مشهد

افراط در مصرف هر ماده ایی میتونه دردساز باشه و مشکلاتی رو به وجود بیاره اما این باعث نمیشه که ما متعادل و به صورت درست از ادویه های مفید و خوش عطر و طعم استفاده نکنیم. مثلا عدسی رو بدون زردچوبه نمیشه تصور کرد و یا شله زرد رو بی دارچین که اصلا هیچی دیگه. عطری که چاشنی ها به غذاهامون، خورشت ها و درسر هامون میدن بی نظیر هستن.

چرا باید ادویه بخوریم؟؟

در رابطه با استفاده از ادویه جات خوش عطر در غذاها اولین دلیل دادن طعم و عطری خوش و دلچسب به غذا هاست مثلا ماکارونی رو بدون ادویه کاری و یا زردچوبه تصور کنین😮 دیگه طعم و بویی خاص نداره و یا مثلا خورشت قیمه رو بدون زردچوبه و فلفل سیاه تصور کنین؟؟ دیگه اون خوش عطری وجود نداره قطعا. امروزه دیگه خیلی از آشپز ها فقط دنبال طعم و خوش رنگی غذا ها نیستن و تلاششون اینه که با اضافه کردن کمی ادویه به غذاها ویتامین ها و مواد معدنی لازم روزانه ی بدن انسان رو هم به غذا اضافه کنن تا غذایی سالم و مفید رو بتونن ارائه بدن. اضافه کردن مقداری ادویه ی با کیفیت و یه برند خوب و معتبر می تونه یه تغییر چشمگیر در سلامتی و انرژی افراد ایفا کنه.

کاهش وزن و خوش اندامی با ادویه جات:

مطالعات خیلی زیادی وجود داره که اضافه کردن ادویه به غذا ها باعث کاهش سایز دور کمر میشه که یعنی با افزایش سوخت و ساز و چربی سوزی که پس از خوردن ادویه به اندازه ی مناسب ایجاد میشه باعث میشه خوش تیپ تر باشین. در تحقیقاتی که روی ادویه فلفل قرمز و فلفل سیاه انجام شده نشون میده که اضافه کردن فلفل به غذا باعث کالری سوزی در بدن میشه.

پیشگیری از ابتلا به سرطان:

با مصرف ادویه جات با کیفیت و خوش رنگ به غذا ها و خورشت ها به راحتی می تونین خودتون در مقابل انواع سرطان ها بیمه کنین. ماده ایی به نام کاسپاسین در ادویه جات باعث میشه که از تشکیل سلول هلی سرطانی جلوگیری کنه و روند رشد سلول های ناسالم رو کند کنه.

حذف باکتری ها:

با مصرف دارچین خوش عطر می تونین باکتری ها و بیماری ها رو از خودتون دور کنین و تقویت متابولسیم بدن رو با خوردن دارچین داشته باشین.

تسکین ناراحتی معده:

قدیم ها وقتی معده درد داشتی بزرگتر ها بهمون دمنوش زنجبیل می دادن و اونا حق داشتن طبق تحقیقات زنجبیل می تونه کمک کنه از آزار معده درد راحت شین. در یکی از مقاله های بوکاژ از خواص درمانی ادویه زنجبیل و نحوه ی درست کردن دمنوش دارچین صحبت کردیم.

👌درسته با مصرف بیش از اندازه و بی رویه ادویه جات می تونی به بدنت آسیب بزنی اما با درست و به اندازه مصرف کردنشم می تونی نه تنها ازش لذت ببری بلکه مواد لازم رو هم به بدنت برسونی و از سلامتیت لذت ببری.

صنایع غذایی بوکاژ امکان خرید بهترین و با کیفیت ترین ادویه جات و چاشنی جات را با مناسب ترین قیمت در بسته بندی پت و سلفونی و ظروف شیشه ایی را برای تمامی نقاط ایران فراهم کرده. تنها کافیه برای خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین وبسایت بوکاژ 🛒🛒خریدت رو ثبت کنی. آدرس وبسایت بوکاژ به نشانی www.bookaj.com

نحوه ی درست کردن شیر طلایی:🧾✅

شیر طلایی و یا همان شیر زردچوبه در بین هندی ها به شدت رواج داره و الان خیلی از کشور های دنیا از خواص فوق العاده ی لاته ی زردچوبه آگاه شدن. برای تهیه ی این لاته ی خوشمزه و خوشرنگ کافیه شیر رو گرم کنین و بعدش زردچوبه رو کم کم بهش اضافه کنین و اجازه بدین تا زردچوبه به خورد شیر بره، بعدش شیر طلایی شما آماده است.

از شیرزردچوبه برای درمان گلو درد و رفع خلط و چرک گلو استفاده کنین. موقعی که سرما می خورین و یا کرونا گرفتین می تونین ازش استفاده کنین تا زودتر صداتون خوب بشه و گلو درد نداشته باشین.

 خرید ادویه پت بوکاژ در مشهد

اگر اطلاعات این مقاله برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

 



نظرات
loader