خواص درمانی پودر زنجبیل بر بدن انسان

1401/05/09 تعداد بازدید: 1011
 خواص درمانی پودر زنجبیل بر بدن انسان

پودر زنجبیل از هزاران سال پیش شناخته شده و اسفاده می شده . زنجبیل ریشه ی یک گیاه هست و خواص درمانی بالایی دارد. امروزه با بالا رفتن دانش مردم در رابطه با ارزش غذایی بالای زنجبیل؛ اضافه کردن پودر زنجبیل با برند های خوب مثل بوکاژ به دستور های غذایی خیلی رواج پیدا کرده و خیلی ها دمنوش زنجبیل و لیمو عمانی رو جایگزین چای به صورت روزانه کردن که فایده های خیلی بیشتری هم برای بدنمون داره.

گذشتگان می دانستند که ادویه ها چقدر با ارزش هستند نه تنها برای مزه و طعم و عطر دادن به خورشت ها و خوراکی هایشان بلکه از خواص درمانی آنها نیز با خبر بودند و در غذاها و درمان و بهبود بیماری ها از ادویه جات بسیار کمک می گرفتند. در ادامه مقاله بوکاز به مواردی از درمان و بهبود درد ها و بیماری عا با استفاده از زنجبیل می پردازیم.

ارزش غذایی پودر زنجبیل:🧾🧾

در 100 گرم ادویه زنجبیل:

335 کیلو کالری انرژی 

72 گرم کربوهیدرات

4 گرم قند

115 میلی گرم کلسیم

0.5 گرم مس

20 میلی گرم آهن

170 میلی گرم فسفر

1.5 گرم پتاسیم

30 میلی گرم سدیم

3.5 میلی گرم روی

و حاوی ویتامین های D، A ،E ،C ،B می باشد.

خرید زنجبیل پت از بهترین برند مشهد بوکاژ

با توجه به جدول ارزش غذایی بالای پودر زنجبیل این ادویه خاصیت درمانی بالایی دارد.

رفع تهوع:

تهوع یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری هست و با مصرف دمنوش زنجبیل خیلی آسون دوران بارداری راحتی داشته باشین. زنجبیل ضد تهوع طبیعی و سنتی هست.

درمان سرماخوردگی و گرفتگی بینی:🤒🤧

این خاصیت ادویه زنجبیل بسیار معروف و محبوب هست همه ی ما در هنگام سرماخوردگی و به خصوص کرونا شروع به مصرف زنجبیل و نوشیدن دمنوش زنجبیل و شیر و زردچوبه کردیم که بسیار کمک کننده برای بهبود سریع تر علایم سرماخوردگی هست.

مبارزه با عفونت ها:

ریشه ی گیاه زنجبیل باعث عدم رشد باکتری ها و ویروس ها میشه. بیماری التهاب لثه و عفونت های دهانی و گلو رو به راحتی با قرقره کردن دم کرده ی ادویه ی زنجبیل درمان کنین.

 

کاهش کلسترول خون با مصرف زنجبیل:

با بالا بودن میزان چربی مضر در خون( کلسترول) احتمال بیماری های قلبی و عروقی به شدت بالا میره. مصرف پودر زنجبیل در دستور های غذایی روزانه می تونه تا حد زیادی می تونه به سلامت قلب شما با متعادل نگه شدن کلسترول خون کمک کنه.

خواص ادویه زنجبیل برای درد های قاعدگی:

مصرف پودر زنجبیل در روزهای اول قاعدگی به اندازه ی مصرف ایپوپروفن و ژلوفن میتونه در کاهش درد های قاعدگی کمک کنننده باشه. همچنین مصرف پودر زنجبیل در غذا ها و یا نوشیدن دمنوش زنجبیل به منظم شدن و کاهش خونریزی قاعدگی هم کمک کننده هست.

فواید زنجبیل بوکاژ برای بدن

خواص پودر زنجبیل برای لاغری:

تا حالا تحقیقات زیادی در رابطه با اثر مصرف زنجبیل و ریشه ی زنجبیل روی کاهش وزن انجام شده و همه شون نشون دهنده ی این بودن که مصرف پودر زنجبیل باعث لاغری میشه. حالا حتما میگیری چه طوری؟؟ اولین دلیلش اینه که کمک کننده به هضم بهتر غذا هست. با نوشیدن دمنوش زنجبیل به هضم بهتر غذاتون کمک کنید. و دلیل دوم مربوط به اینه که باعث کاهش چربی در بدن میشه. کاهش چربی مضر بدن مثل کلسترول خون باعث کاهش درصد چربی بدن به صورت کلی میشه. و دلیل بعدی مربوط به بالا رفتن سوخت و ساز بدن میشه؛ با یادگرفتن دستور پخت های غذایی جدید که همراه با ادویه زنجبیل هستن، لاغری و خوش اندامی رو به خودتون هدیه بدین.

موارد استفاده پودر زنجبیل در غذا ها:

از پودر زنجبیل مثل باقی ادویه و چاشنی ها می تونین برای خوش طعم کردن خورشت ها و سوپ ها استفاده کنین. پودر زنجبیل به دلیل تندی باید کاملا به اندازه استفاده شود.

طبع زنجبیل گرم هست یا سرد؟❄🔥

طبع ادویه زنجبیل گرم هست پس با ترکیب یه ماده غذایی سرد مثل ماست، دوغ و یا مثلا سالاد شیرازی در وعده های غذایی تون مانع از حساسیت ایجاد شده توسط مصرف زنجبیل در غذا ها برای افراد حساس شوین.

طرز تهیه پودر زنجبیل:

یکی از سختترین کارها آماده کردن پودر زنجبیل در خانه است. برای پودر کردن زنجبیل ابتدا باید زنجبیل خوب و با کیفیت رو در فصل مناسبش در بازار خریداری کنی و بعدش پوستشون رو جدا کنی که شاید با پوست کن کارت یکم راحت تر بشه. حالا چه طوری خشکشون کنی که عطر و طعم زنجبیل نپره و از بین نره؟؟ فر رو بزار رو درجه ی 150 و همزمان شروع کن به ورقه ایی کردن ریشه ی زنجبیل و بعدش بزار تو فر تا خشک شن. باید چندین مرتبه چک کنی که همه ورقه ها خشک شده باشن و اونهایی که نازک تر هستن و زودتر خشک شدن رو بیاری بیرون که تیره و بد بو نشن. و بعدش بریز تو آسیاب کن و پودرشون کن. پیشنهادم اینه به جای اینهمه دردسر و زمان حیف کردن از بازار آنلاین پودر زنجبیل خوش عطر و خوش طعم با نشان های استاندارد لازم و بهترین برند ادویه جات در مشهد، بوکاژ، خرید کنی و لذتشو تو غذاهات احساس کنی.

خرید زنجبیل بوکاژ

آیا ادویه ها تاریخ انقضا دارند؟

درسته که همه فکر میکنن ادویه ها رو به مدت طولانی می تونن نگهداری کنن اما باید بدونین که بله ادویه ها هم تاریخ انقضا دارن و ادویه های مونده ارزش غذایی خودشون رو از دست میدن و دیگه برای استفاده مناسب نیستن پس بهتر هست که ادویه ها رو برای استفاده ی ماهانه خریداری کنین و بهترین ظرف ها با حجم کم پت ها هستن. ادویه زنجبیل پت رو از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری کنید. با خرید از فروشگاه های اینترنتی بوکاژ  BOOKAJ از تاریخ انقضا ی تمامی محصولات اطمینان حاصل کنین.🛒🛒

ادویه زنجبیل رو کجا نگهداری کنیم؟

بهترین مکان برای نگهداری ادویه ها و چاشنی ها دور از نور خورشید هست و باید در محیطی به دور از رطوبت و گرما نگهداری بشن. با همه ی این تفاسیر بهترین جا داخل کابینت آشپزخونه هست. با خرید ادویه زنجبیل پت به راحتی اونو داخل کابینت نگهداری کنین.

ادویه زنجبیل تازه و با کیفیت از کجا تهیه کنیم؟

بهتره به جای اینکه بری عطاری و به روش سنتی و کاملا قدیمی زمان زیادی رو هدر بدی و تازه ادویه کهنه و مونده بخری و حتی ادویه ایی که ممکنه پر از باکتری و میکروب باشه اونم به دلیل اینکه معمولا تو عطاری ها ادویه در ظروف بدون درب نگهداری میشن بخاطر ترغیب به خرید کردن و غافل از اینکه آلودگی هوا و باد باعث آلوده شدنشون میشه.

پس بهترین راه خرید کردن از بازار اینترنتی بوکاژ BOOKAJ برای خرید ادویه زنجبیل و مابقی ادویه هاست. در بوکاژ به راحتی از کیفیت محصول و بهداشتی تهیه شدن محصول اطمینان حاصل کن و با خیال راحت، آسوده و سریع خرید کن.

پودر زنجبیل و آب جوش: یا همان دمنوش درمانی زنجبیل ☕

یکی از راهکار های خوب برای اضافه کردن ادویه زنجبیل به رژیم غذایی سالم اینکه دمنوش زنجبیل رو جایگزین چای به صورت روزانه بکنین. به راحتی با جوشانده آب و پودر زنجبیل به مدت سی دقیقه و اضافه کردن لیمو عمانی با کیفیت بوکاژ BOOKAJ سالم ترین و خوشمزه ترین دمنوش درمانی و دارویی رو داشته باشین. (لیمو عمانی به چه دردی میخوره رو در مقاله ی بوکاژ بخونین.)

خرید زنجبیل بوکاژ

اخذ نمایندگی از بوکاژ برای ادویه جات:🧾✅

صنایع غذایی بوکاژ به عنوان تامین کننده ی مواد غذایی از قبیل میوه خشک فله و بسته های کادویی میوه مخلوط، ادویه جات و چاشنی جات، حبوبات خوش پخت وتازه و در انتها صیفی جات خشک مثل گوجه خشک شده و نعنا خشک و... آمادگی کامل برای همکاری با عزیزانی که قصد اخذ نمایندگی و ایجاد شعبه های جدید بوکاژ در سراسر ایران رو دارن؛ رو داره. فقط کافیه به بخش فروش کلی B2B ما در وبسایت بوکاژ سر بزنید و با ما در واتساپ در ارتباط باشین.

جذب ثروت با زنجبیل:

همیشه در قوانین فنگ شویی برای جذب ثروت از سوزاندن چوب دارچین استفاده میشه اما گویا امروز در فنگ شویی به جذب ثروت با زنجبیل هم اشاره هایی شده که توصیه به خوندنش میشه. ما در مقاله ایی تحت عنوان جذب ثروت با سوزاندن چوب دارچین به این موضوع کاملا پرداختیم.

 

اگر اطلاعات این مقاله از وبسایت بوکاژ برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.



نظرات
loader