نمک تصفیه شده ی ید دار چیست

1401/04/30 تعداد بازدید: 780
نمک تصفیه شده ی ید دار چیست

نمک تصفیه شده ید دار یعنی چی؟؟ وقتی میگیم نمک تصفیه شده یعنی تمامی مواد مضر برای بدن انسان مانند فلزات سنگین و ناخالصی هایی مثل شن وماسه و غیره طی فرایند تصفیه در کارخانه حذف میشن. 

عنصر ید مهم ترین ماده برای متابولیسم غدد تیروئید هست و این ماده در مغز لازمه و راه هایی که میشه ید رو جذب کرد از طریق مصرف ماهی سفید، تخم مرغ و البته نمک تصفیه ی ید دار بوکاژ هست.

با توجه به اینکه در زمان های گذشته افراد از کمبود ید دچار مشکلات تیروئیدی زیادی میشدن و این امر خیلی شایع شده بود؛ سازمان های بهداشتی مجبور به اضافه کردن ید به نمک خوراکی گرفتن تا با مصرف نمک در تغذیه ی روزانه، میزان ید لازم روزانه رو هم تامین کنن.

راه های مزه دار کردن غذا بسیار زیادن مثل اضافه کردن لیمو امانی به خورشت و یا استفاده از گوجه خشک به جای رب و یا اضافه کردن زردچوبه که خیلی مفید هم هست و البته اضافه کردن کمی نمک ید دار بسته بندی خوراکی که بسیار رایج تر و معموله.

نمک تصفیه شده ید دار بوکاژ

بهترین روش نگهداری از نمک یددار چیه؟

در ابتدا باید بدونی که نمک یددار رو نهایتا برای 6 ماه میتونی نگهداری کنی و نگهداری و ذخیره ی نمک برای مدت طولانی باعث از دست رفتن ید موجود در نمک میشه. پس عملا مصرف نمک مونده فقط به غذا مزه میده بدون فایده ی خاصی.

نمک یددار تصفیه شده باید در محیط خشک و خنک و بدون رطوبت نگهداری بشه.

بهترین ظرف برای نگهداری نمک: بهتزین بسته بندی پلاستیک و ظروف پلاستیکی و در رده های بعدی ظروف چوبی و شیشه ایی هستن.

کدوم نمک بهتره؟؟ نمک طبیعی یا نمک تصفیه شده

مطمئن هستم که شما هم از اقوامتون که مثلا آشپز خوبی هم هست شنیدی که نمک دریا رو جایگزین نمک تصفیه شده و شرکتی کرده حالا بریم ببینیم موضوع چیه؟؟

همونطور که می دونیم امروزه استفاده از نمک دریا به شدت بین مردم رواج پیدا کرده؛ در ابتدا بدونین که ترکیب عنصری و شیمیایی هر دو نمک یکی هست و اونم کلرید سدیم  هست که کاملا در دو نمک مشابه هست. پس تفاوت در چیه؟؟

نمک های طبیعی که نمک های دریا و دریاچه ها هستن دارای مواد مضر و فلزات سنگین هستن که پس از مصرف در کبد جمع شده و مشکلات کبدی و گوارشی شدیدی رو ایجاد می کنن و بلعیده شدن فلزات سنگین توسط انسان باعث ابتلا به  انواع سرطان می شود که برای درمان این نوع بیماری هزینه های هنگفتی باید پرداخت شود. در نتیجه نمک طبیعی که از دریا گرفته میشه و گاها به نمک دریا هم معروف هست باعث ایجاد مشکلات جدی در انسان میشه.

در کنار نمک دریا، نمک تصفیه شده ی ید دار رو داریم که همانطور که در ابتدای مقاله خوندیم، تمامی فلزات سنگین تصفیه شده و ید هم به این نمک اضافه شده.

مقاله تشخیص نمک صورتی هیمالیا به شما توسط کارشناسان بوکاژ پیشنهاد می گردد.

خرید نمک صورتی از مشهد

چرا باید نمک تصفیه شده یددار بخوریم؟؟

دلیل خرید نمک تصفیه شده یددار از فروشگاه های اینترنتی  بوکاژ چی هشت؟؟  ید یکی ار عناصر نادر و مهم طبیعت است که مقدار کمی به صورت روزانه برای بدن نیاز هست. مهم ترین کارکرد ید شرکت در هورمون ها و غدد تیروئیدی است. عنصر ید در غذاهای دریایی مثل ماهی و میگو دریای شور وجود داره اما با توجه به اینکه خاک ایران میزان ید کمی دارد پس در نتیجه ید موجود در غذاهای دریایی هم ید بسیار کمی دارد که تامین کننده ی ید مورد نیاز روزانه نیست پس بهترین انتخاب استفاده از نمک ید دار تصفیه شده است.

میزان ید مورد نیاز روزانه در بدن انسان چقدر است؟

روزانه بین 3 تا 5 گرم در روز است. 

خرید نمک تصفیه شده بوکاژ

بهترین زمان اضافه کردن نمک به غذا چه زمانی است؟

با توجه به ید مورد نیاز بدن و تقریبا بهترین راه اضافه کردن نمک به غذا در هنگام پخت است. باید به اینکه توجه بشه که اضافه کردن نمک به غذا در مراحل اولیه باعث از بین رفتن ید موجود در نمک میشه؛ پس بهترین راه حل اینه که در مراحل انتهایی نمک تصفیه شده به غذا اضافه بشه تا ید موجود از بین نره.

اثرات مضر خوردن نمک:

همه از اثرات مضر زیاده روی در مصرف نمک با خبر هستیم و بهترین راه برای پیشگیری از مصرف بی رویه ی نمک اینه که از آوردن نمک روی میز یا سفره در هنگام غذا خوردن خودداری بشه. به جای آوردن غذا سر سفره یه مقدار کمی نمک در هنگام پخت به غذا اضافه شود. مصرف نمک باید به اندازه ی لازم باشه و تنها برای تامین میزان ید لازم بدن و کمی مزه دار کردن غذا.

برای طعم دار و مزه کردن غذا می توان از لیمو امانی( همه نکات در مقاله ی لیمو عمانی) و یا ادویه جات خوب و با کیفیت مثل ادویه دارچین و یا پودر سیر و یا ادویه کاری خوش طعم  استفاده کرد که البته میزان استفاده از این ادویه ها هم محدودیت داره و زیاده روی در مصرف هر ماده ی با ارزشی مشکلات خاص خودش رو به وجود میاره.

مصرف بیش از حد نمک خوراکی باعث افزایش فاشر خون و بیماری های قلبی میشه؛ پس حتما به تعادل و مناسب از نمک ید دار استفاده کنین که میزان ید مورد نیاز تامین بشه و ضرری برامون نداشته باشه.

خرید نمک تصفیه شده بوکاژ در مشهد

شهر های تولید کننده ی نمک در ایران چه شهر هایی هستن؟

با مزه ترین و با نمک ترین شهر های ایران برای نمک طعام سمنان و مشهد هستن که تولید نمک خوراکی در ایران را بر عهده دارن. پس با توجه به عمر محصول نمک که در بالاتر اشاره شد نمک رو تازه تر تهیه کنین و با توجه به اینکه بوکاژ در مشهد واقع شده است ما توانایی ارایه بهترین نمک خوراکی ید دار که تصفیه شده هم هست رو عرضه کنیم؛ برای خرید نمک طعام تصفیه شده وارد فروشگاه اینترنتی بوکاژ در مشهد شده و نمک تصفیه شده ی بسته بندی را سرچ کنین.

اخذ نمایندگی: همکاری B2B: فروش عمده خرید سازمانی

اگر قصد همکاری با شرکت صنایع غذایی بوکاژ رو داری میتونی از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشی تا شمایی که در شهر های مختلف ایران به جز مشهد و سمنان هستی یه شعبه ی نه تنها نمک با کیفیت بوکاژ بلکه بقیه ی محصولات مثل میوه خشک و حبوبات بسته بندی( سلفونی) و ادویه جات فله و بسته بندی رو در شهر خودت داشته باشی. البته خرید کلی از بوکاژ نیز امکانپذیر هست و به راحتی میتونی حجم های بالا رو به صورت فله و کلی از محصولات ما داشته باشین.

عرق کردن و از دست دادن نمک و ید بدن:

با توجه به اینکه عرق انسان شامل میزانی نمک هست. توصیه می شود در فصول گرم سال میزان مصرف نمک یددار به 5 گرم در روز برسد و در فصول خنک تر مصرف نمک را به 3 گرم در روز کاهش دهیم.

خرید نمک اینترنتی از مشهد برند بوکاژ

 اگر اطلاعات این مقاله از وبسایت بوکاژ برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.



نظرات
loader