نعناع خشک

1401/05/02 تعداد بازدید: 438
نعناع خشک

نعناع خشک هم مثل خیلی از گیاهان شناخته شده دیگه، خوش بو و معطره و ایرانی ها نعنا خشک از زمان های دور استفاده میکردن. با توجه به اینکه گیاه نعنا  که به صورت خشک شده باشه رو به مدت طولانی تری می تونیم نگه داریم و همیشه راحت تر از نعنا خشک در غذاهامون می تونیم استفاده کنیم؛ پس از محبوبیت بیشتری برخورداره. در فروشگاه اینترنتی بوکاژ نعنا خشک با کیفیت و معطر رو  به راحتی خرید کنین.

خرید نعناع خشک  بوکاژ در مشهد

خواص نعناع خشک چیه؟

 1_ کاهش وزن با مصرف نعناع خشک: با استفاده از نعناعی که خشک شده در وعده های غذایی خودتون میزان چربی سوزی و سوخت ساز بدنتون رو بالا ببرید و به راحتی از چاقی جلوگیری کنین.

2_ پیشگیری از آلزایمر

3_ افزایش هوش با خوردن نعناع خشک: آمار ها نشون میده کسانی که نعناع بیشتری در وعده های غذاییشون داشتن ضریب هوشی بالاتری دارند.

4_ از بین بردن و بهبود سر درد و میگرن: استفاده از روغن نعناع بر روی پیشانی به هنگام سردرد باعث التیام درد در ناحیه ی سر می شود.

5_ رفع تهوع دوران بارداری: با خوردن نعناع در هنگام بارداری از تهوع های ناراحت کننده ی این دوران جلوگیری کنین.

6_ برطرف کننده ی مشکلات خونی: با مصرف چای نعنا در روز آرامش روان رو به خودتون هدیه بدین که در نهایت از فشار خون و تنش های عصبی دور باشین.

7_ کاهش دهنده ی کلسترول و چربی خون

8_ از بین برنده ی موهای زائد بدن: استفاده از نعنا باعث کاهش هورمون تستسترون می شود که خود در کاهش رشد موهای زائد نقش مهمی ایفا می کند.

9_ افزایش رشد مو: با اضافه کردن نعناع خشک به رژیم غذایی خودتون رشد موهای خودتون رو به راحتی افزایش بدین. اینکار با افزایش خونرسانی به ریشه ی مو ها و پوست سر انجام میشه.

10_ لایه برداری و سلامت پوست با نعناع خشک: نعناع حاوی ویتامین های E و D هست که بسایر برای سلامت پوست مهم و مفید هستن.

11_ رفع آلرژی های پوستی با نعنا: با استفاده از درست کردن ماسک های طبیعی برگ های نعنا و بهره بردن از خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی این گیاه برای پوست خود از شر آکنه و التهاب پوستی خلاص شین.

12_درمان گلو درد و سرماخوردگی با نعناع خشک: 🤧🤒در هر فصلی از سال اگر دچار التهاب و عفونت گلو شدین؛ نعناع خشک و لیمو امانی رو دم کرده و با کمی عسل مخلوط کرده و بنوشین. این دمنوش برای از بین بردن عفونت های گلویی بسیار مفید است.

13_ درمان یبوست: چای نعناع هضم و گوارش را ساده تر می کند پس در نتیجه می تواند از بیماری یبوست هم جلوگیری کند. یکی از جالب ترین مزایای مصرف نعناع👌😮

✅خرید نعنا خشک از کجا بهتره؟

اینهمه از خواص و درمان های نعناع خشک بر بدن انسان خوندیم؛ حالا سوالی که ایجاد میشه اینه که از کجا نعناع خشک شده بخریم.

و چه طور نعناع  خشک با کیفیت رو تشخیص بدیم؟؟

نعناع خشک بوکاژ

بهترین راه حل برای تشخیص نعناع خشک اینه که به رنگشون دقت کنیم که باید سبز تقریبا روشن باشن و اگه نعناع خشک رنگ سبز کاملا تیره رو داشت یعنی نعناع خوبی نیست و فرایند خشکسازیش با مشکلاتی همراه بوده.

آیا شما هم مثل بابا بزرگا و مامان بزرگاتون از عطاری نعناع خشک می خرین که معمولا مونده هشتن و دیگه عطری براش باقی نمونده؟؟ با توجه به اینکه معمولا عطاری ها نعناع خشک ها رو در ظروف بزرگ که درب دار هم نیستن و معمولا پر از گرد و خاک هستن که باکتری ها و میکروب های خاک رو هم ممکنه داشته باشه.

بهترین راه برای خرید نعناع خشک خرید از فروشگاه های اینترنتی و شرکت های معتبر هست که ایزو و استاندارد های لازم وزرات بهداشت رو داشته باشن. شرکت صنایع غذایی بوکاژ فروشگاه های اینترنتی خرید نعناع خشک و مابقی سبزی خشک و سیفی جات با کیفیت و دارای استاندارد های لازم در زمینه ی تولید رو داره.

بوکاژ توانایی تولید و همکاری با بقیه ی همکاران رو در حجم های بالاتر دارد. برای خرید عمده سیفی جات و سبزی های خشک با ما در ارتباط باشین و برای همکاری B2B و خرید عمده با ما در واتساپ در ارتباط باشین.

ماست و نعناع خشک:

با توجه به اینکه ماست طبع سرد و نعناع طعم گرم داره، ترکیب این دو باعث میشه طبع متعادل داشته باشن. پس از خرید نعناع خشک از فروشگاه های آنلاین بوکاژ اونها رو با سابیدن بین دو کف دستتتون پودر کنید و در ظرف ماست بریزید. اینکار نه تنها باعث میشه که ماست خوش رنگ تر به نظر برسه بلکه عطر و بوی خوش نعناع رو هم به ماست اضافه میکنه.

نعناع خشک در چه غذاهایی استفاده می شود؟

نعناع خشک رو به دوغ اضافه کنید و از طعم عطر دوغ لذت ببری.

در هنگام درست کردن تاس کباب پودر نعناع خشک رو با ادویه کاری مخلوط کنین و به گوشت بزنین؛ هم بوی گوشت رو میگیرین و هم عطر خوب و طعم خوشمزه رو به گوشت بدین.( همه ی نکات درباره ی ادویه کاری رو در مقاله ی بوکاژ BOOKAJ بخوانید.)

دمنوش نعناع خشک:☕

یکی از دمنوش های آرامش بخش دمنوش برگ های خشک شده ی نعناع هست. برگ های نعناع خشک رو داخل قوری بریزین و کمی آب جوش رو اضافه کنین و رو شعله رو رو درجه ی کم تنظیم کنین و اجازه بدین نیم ساعتی روی شعله بمونه و دقایق آخر می تونین لیمو عمانی رو هم بهش اضافه کنین و بعدش با نبات و یا یه قاشق عسل نوش جان کنین. فقط کافیه یه بار امتحانش کنی تا همیشه این دمنوش رو تو خونه درست کنی. یه دمنوش پرفایده و خوش طعم. 

خرید نعناع خشک بوکاژ

برگ های خشک شده ی نعناع برای دور کردن حشرات: 😮

یکی از عجیب ترین خاصیت های برگ نعناع که تا حالا شنیدم اینه که باعث میشه حشرات دور بمونن. عطری که نعناع داره برای ما خوشایند و برای حشرات ناراحت کننده هست پس سعی می کنن ازش دور بمونن. الان که تو فصل گرم سال هستیم نیش حشرات به شدت آزار دهنده است به راحتی به جای استفاده از محصولات شیمیایی که برای محیط زیست هم مضر هست از نعناع خشک رو لبه های پنجره استفاده کنین تا از ورود حشرات موزی به داخل خونه جلوگیری کنین. کاملا طبیعی و آسان.

با برگ های خشک شده ی نعناع از شر مورچه ها حشرات و حتی موش ها هم جلوگیری کنین.

مناسب ترین محل نگهداری نعناع خشک:

بهترین مکان برای نگهداری سبزیجات خشک شده و مابقی سیفی جات داخل کابینت هست که هم خنک هست و هم به دور از رطوبت . برای اینکه نعناع خشک ها تیره نشن باید اونا رو دور از نور خورشید نگهداری کنین.

اگر اطلاعات  مقاله برایتان مفید بود، لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.  



نظرات
loader