لیمو امانی یا لیمو عمانی

1401/10/09 تعداد بازدید: 4723
لیمو امانی یا لیمو عمانی
زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله از بوکاژ مساوی 5 دقیقه می باشد.
 
لیمو عمانی چیست؟
لیمو عمانی میوه ایی است که به شکل خشک شده در می آید تا به عنوان چاشنی و خوش طعم کننده ی غذا ها و به خصوص خورشت ها مورد استفاده قرار گیرد. لیمو عمانی خشک شده در قورمه سبزی می تواند همان حس خوب و خوش عطر  دارچین در شله زرد می باشد. همانطور که شله زرد را بدون عطر دارچین نمی توانیم تصور کنیم، قورمه سبزی بدون لیمو امانی هم غیر قابل درک و تصور است. عطر خوب لیمو عمانی می تواندحس خوب زندگی را به خانه تان بیاورد.
لیمو امانی درست است یا لیمو عمانی؟
برای پاسخ گویی به این پرسش بهتر است به این نکته توجه کنیم که ریشه ی این واژه ها از کجا آمده اند. لیمو امانی واژه ی درست می باشد و دلیل آن چیست؟ وقتی می گوییم لیمو عمانی یعنی لیمویی که مربوط به کشور عمان است اما باید بدانیم که کشور عمان مرکبات خوبی ندارد و حتی هرگز به مرکبات خوب و مرغوب داشتن هم معروف نبوده است پس در نتیجه لیمو عمانی کاملا اشتباه است. لیمو امانی درست است به این دلیل که امان پایتخت اردن است و دارای مرغوب ترین لیمو امانی های دنیا است و به این دلیل لیمو امانی بسیار معروف و محبوب شده است.
خواص و فایده لیمو عمانی بوکاژ
طرز تهیه ی لیمو عمانی:
یکی از دشوار ترین و سخت ترین موارد خشک کردن مرکبات است به دلیل اینکه نه تنها باید با دقت و طبق اصول انجام شود تا سیاه نشود بلکه بحث تلخ شدن مرکبات پس از خشک شدن هم بسیار موضوع آزاردهنده ایی می باشد زیرا که با تلخ شدن دیگر قابل استفاده نخواهند بود.
برای تهیه ی لیمو عمانی باید در ابتدا به بازار رفته و بهترین و با کیفیت ترین لیمو ترش ها را جدا کنید و پس از شستن و خشک کردن آنها پروسه ی خشک کردن آغاز می شود. برخلاف خشک کردن باقی میوه ها که باید در سایه خشک شوند و کاملا به دور از نور خورشید باشند، لیمو عمانی کاملا بر عکس است و می تواند در نور آفتاب نیز خشک شود و توجه کنید که  قبل از آن باید لیمو ترش ها را در آب و سرکه بجوشانید (به مدت بسیار کم یعنی حداکثر یک دقیقه). سپس لیمو ترش ها را با سوزن سوراخ کرده و اجازه دهید تا خشک شوند.
امروزه یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن و استفاده از لیمو عمانی خرید اینترنتی لیموعمانی از فروشگاه های اینترنتی معتبر است. صنایع غذایی بوکاژ یکی از بهترین ها برای خرید نه تنها لیمو عمانی بلکه تمامی میوه خشک ها به صورت فله و میوه خشک کادویی  و ادویه جات و چاشنی جات می باشد.
قیمت لیمو عمانی: برای اطلاع از قیمت 1401 لیمو امانی یا لیمو عمانی کافیست به وبسایت بوکاژ BOOKAJ سر بزنید تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با زیبا ترین بسته بندی و مناسب ترین قیمت مشاهده فرمایید.
طرز تهیه ی گرد لیمو عمانی: امروزه بسیاری از آشپز ها به دنبال گرد لیمو عمانی برای آشپزی کردن هستند. این آشپز ها بر این باور هستند که گرد لیمو عمانی به طور کل تلخی ندارد و زحمت بر داشتن لیمو عمانی ها را نیز از بین می برد و با خیالی راحت تر می توانید گرد لیمو عمانی را به خورشت ها اضافه کنید و از رایحه ی خوب لیمو عمانی لذت ببرید.
 
طرز استفاده از لیمو امانی: یکی از مشکلات برای استفاده از لیمو امانی تلخ شدن آنها می باشد که برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ی لیمو عمانی رجوع کنید. ما در این مقاله تنها به یک مورد ساده برای پیشگیری از تلخ شدن لیمو عمانی اشاره خواهیم کرد. برای اینکه لیمو عمانی در خورشت قیمه سبزی تلخ نشود و مزه ی غذا را عوض نکند باید آنها را در آب ولرم برای چند دقیقه بخیسانید تا تلخی آنها گرفته شود. مزیت گرد لیمو عمانی نسبت به لیمو عمانی این است که پوست ندارد و گاها افراد معتقد هستند که تلخی لیمو عمانی به خاطر وجود پوسته ی لیمو ترش هست که با ذرست کردن گرد لیمو عمانی مشکل را به صورت ریشه ایی کامل حل می کنند.
طرز استفاده از لیمو امانی: برای اینکه از لیمو عمانی برای خورشت ها ی ایرانی استفاده کنید باید انها را قبل از اینکه در غذا بیندازید خوب بشورید و طبق صحبت های بالا به مدت سی دقیقه در آی ولرم بخیسانید تا تلخی آن گرفته شود. و حتما باید لیمو عمانی ها را از خورشت خارج کنید. ماندن بیش از حد لیمو عمانی در غذا نیز ممکن است باعث تلخی غذا شود. بهترین راه حل این است که پس از طعم گرفتن غذا لیمو ها را از غذا خارج کنیم.
استفاده از گرد لیمو عمانی بسیار ساده تر است و به راحتی به اندازه ی دلخواهتان به غذا اضافه کنید و از رایحه ی خوش لیمو در غذایتان لذت ببرید.
 خرید لیمو عمانی بوکاژ
خواص لیمو عمانی: این میوه ها مانند تمامی میوه خشک های دیگر برای بدن انسان بسیار مفید هستند و نه تنها در پیشگیری از بیماری ها نجات دهنده هستند بلکه در بهبود و تسکین یکسری از مشکلات سلامتی نیز نقش دارند.
لیمو عمانی و سم زدایی: لیمو عمانی با دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان خاصیت از بین برنده ی میکروب را دارد که مخصوصا در این روز های کرونایی و پیک های جدید نقش خوبی را برای از بین بردن میکروب ها و سم های آسیب زننده ایفا کند.
پیشگیری از سرطان: همه میوه خشک ها خاصیت ضد سرطانی دارند و لیمو امانی هم استثنا نیست و از بین بردن رادیکال های آزاد کمک میکند تا تکثیر بی رویه ی سلولی رخ ندهد.
برای اطلاع از بقیه  ی خواص لسمو امانی به وبسایت بوکاژ رجوع کنید.
 
اگر اطلاعات این مقاله برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.
 


نظرات
تاریخ ارسال: 1401/10/11
 دانیال

تشکر ازمطالب مفیدی که ارائه دادین
فقط خودتون ضمن تذکر؛ بیشتر کلمه عمانی رابه جای امانی استفاده
کرده بودین

loader