فواید گوجه فرنگی خشک شده بوکاژ چی هست

1401/04/12 تعداد بازدید: 976
فواید گوجه فرنگی خشک شده بوکاژ چی هست

گوجه فرنگی خشک شده خوش رنگ بوکاژ به درد بخور ترین گوجه خشک شده که تا حالا دیدی و شنیدی؛ با خودت میگی یعنی چی؟ بیا مقاله رو بخون تا بهت بگم:

اگه گذشته های دور که یخچال نبوده پس همه ی مواد غذایی ها رو چه جوری نگهداری می کردن تا فاسد و خراب نشن؟؟ بله یه راهش خشک کردن بوده، اینجوری هم فاسد نمی شده هم فضای کمتری برای انبار کردنش نیاز بوده و هم اینکه تو همه ی سال می تونستن گوجه فرنگی خوب و خوشرنگ رو داشته باشن و تو پخت و پز با گوجه فرنگی نگران گوجه نداشتن برای اینکه فصلش نبوده، نباشن. مطمنم همتون از رنگ خوب گوجه فرنگی خشک شده می دونین و خیلی از آشپزی کردن با گوجه هم بخاطر رنگ خوبی که گوجه به غذا میده. اما بیا تا فقط به خوشرنگ بودن گوجه خشک شده اکتفا نکنیم و خواص اثبات شده ی مصرف گوجه فرنگی خشک شده رو هم بدونیم.

فایده های گوجه فرنگی خشک شده برای بدنمون چیه؟🍅

1_ از بین برنده و خنثی کننده ی تاثیرات بد دخانیات بر بدن انسان:  همه می دونیم که مصرف دخانیات باعث سرطان ریه می شه. حالا گوجه خشک سرشاره از ویتامینA  که کمک کننده به ریه است و باعث خنثی کردن همه ی مواد سمی تو ریه ها هم هست. گوجه خشک در دستور غذات که باشه باعث میشه سم های سرطان زای  حاصل از مصرف دخانیات از بین بره اونم به خاطر وجود دو تا ماده به نام کوماریک اسید و کلرزنیک اسیده.

2_ گوجه خشک بخور که قلبت 💗سالم بمونه: گوجه خشک فراوان پتاسیم داره که خودش باعث مراقبت از قلبته. خرید گوجه خشک با کیفیت که داشته باشی و اونو تو غذات بیاری باعث کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی میشه اونم دوباره به خاطر وجود ماده ایی در گوجه فرنگی خشک شده است که باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید در خون میشه.

3_ مصرف گوجه خشک شده در خورشت باعث بهبود بینایی میشه: 👀 دوباره ویتامین A به کمکون میاد تا از بینایی چشم هامون در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنه.

4_ پوست خوب و شفاف فقط با مصرف و ماسک گوجه خشک: گوجه ی خشک سرشار از ویتامین C هست که این ویتامین کمک کننده به تولید کلازن در پوست هست و کلاژن هم که سفت کننده ی پوسته. کمبود ویتامیندر بدن باعث میشه پوستت تیره بشه و در مقابل اشعه ی خورشید آسیب پذیر بشه پس منتظر نمون و همین الان از خونه با خیال راحت خرید اینترنتی گوجه خشک فله بوکاژ رو به صورت آنلاین امتحان کن.

5_ بهبود یبوست و مشکلات گوارشی با استفاده از گوجه خشک شده ی خوشرنگ بوکاژ: گوجه خشک فیبر زیادی داره و اگه مقاله های قبلی بوکاژ رو که خونده باشی میدونی که فیبر برای حرکت روده ها و جلوگیری ار یبوست بسیار کمک کننده است.

6_ تنظیم کننده ی فشار خوناگه فشار خون بالا داری و برای درمانش دنبال درمان گیاهی هستی؛ باید بدونی که پودر گوجه خشک شده یه راه حل بدون ضرره.  دنبال سبزیجات سرشار از پتاسیم هستی که فشار خونت نرمال باشه؟ پس خرید گوجه خشک فله رو فراموش نکن.

7_ جلوگیری از عفونت ادراریگوجه خشک ادرار آوره و این موضوع باعث دفع و خارج شدن مواد غفونی از بدن میشه.

8_ جلوگیری از تشکیل سنگ صفرایه عالمه پروتئین و ویتامین و مواد معدنی در گوجه باعث میشه که سنگ صفرا به این راحتی ها نتونه شکل بگیره.

9_ گوجه خشک بخور تا خوشتیپ باشیگوجه خشک کالریش کمه و  راحت هم هضم و جذب میشه که باعث تشکیل چربی که خودش جدا از چاقی، مشکل زا هم هست؛ نمیشه. پس  میشه گفت یه جورایی گوجه ضد چربیه و کم کالریه.

10_ بهبود استخوان هامی دونم الان همه میگین لبنیات برای این موضوع بهتره اما گوجه فرنگی خشک هم سرشاره از کلسیم و ویتامین K هست که باعث محکم شدن استخون میشه و افرادی که لبنیات به معده و رودشون نمی سازه بهترین راه حل برای استحکام استخوان ها مصرف گوجه خشک هست.

11_ درخشان شدن مو با خوردن گوجه فرنگی

12_ ساخته شدن ماهیچه ها و خواص ترمیم کنندگی گوجه برای سلول های ماهیچه ایی رو نادیده نگیرین.

13_ کمک کننده در دوران بارداریبرای ساخته شدن  و جلوگیری از نواقص سلول های و رشته های عصبی 

14_جلوگیری از لخته شدن خون

15_ جلوگیری از علایم پیری و چروک شدن پوستجالبه که گوچه خشک برطرف کننده ی چروک پوست هم هست.

و یه عالمه خواص دیگه هم برای گوجه خشک شده هست که تو مقاله های بعدی می خونین.

نگهداری گوجه خشک شده ی بوکاژ:

با توجه به اینکه گوجه خشک بوکاژ بدون مواد نگهدارنده هست می تونین با خیال راحت گوجه خشک رو داخل کابینت که خنک هست و به دور از نور خورشید تا مدت طولانی نگه دارین.هروقت خواستین خرید آنلاین گوجه خشک فله با قیمت مناسب در مشهد و همه ی ایران داشته باشین، فراموش نکنین که گوجه خشک بدون مواد نگهدارنده بخرین چون که خود مواد نگهدارنده همه ی فایده های خوب بالا را رو ملغا میکنه و نگهداری گوجه خشک با مواد نگهدارنده خیلی سخت تر هست و ممکنه به راحتی فاسد بشه.

یه گروه دیگه از آشپزها هم هستن که میگن بهترین جا برای نگهداری گوجه خشک مشهدی داخل یخچال هست و اونم به دلیل اینه که دیگه هوا خیلی گرم شده و معمولا کابینت داخل آشپزخونه مناسب برای نگهداری این محصولات خوشمزه و خوشرنگ نیست و بهترین فضا براشون یخچال هست که می تونه طبقات پایین یخچال نگهداری بشه که خیلی هم خنک نباشه. خوب که به این موضوع نگاه می کنی میبینی درست میگن چونکه زمان های قدیم هم مامان بزرگ هامون میوه خشک فله و سبزی خشک و گوجه خشک و خیلی از مواد غذایی شون رو داخل زیرزمین نگه می داشتن چون خنک ترین جای خونه بود و البته که اون موقع ها یخچال هم نبوده و قطعا خنک ترین جا داخل زیرزمین بوده.

تهیه پودر گوجه قرمز خشک شده با کیفیت و بدون نگهدارنده:

این نکته رو هم بدونین که خیلی ها وقتی خرید گوجه خشک مشهدی از فروشگاه های اینترنتی که دارن بعدش گوجه قرمز خشک شده رو می ریزن آسیاب کن و پودرش میکنن و بعدش دیگه خیلی راحت اونو تو غذا ها به خصوص سوپ و آبگوشت می ریزن هم به عنوان رنگ دهنده و چاشنی بدون مواد نگهدارنده و سالم و هم بهره ببرن از مواد معدنی و ویتامین های مفید گوجه قرمز با کیفیت و مرغوب. 

گوجه خشک در آشپزی:

گوجه خشک رو میتونی در همه نوع خورشت به جای رب که مواد نگهدارنده ی زیادی  و نمک بالایی داره استفاده کنی.

برای خوشگل کردن  تزئین غذا ها و سالاد ها

استفاده گوجه خشک در پتیزا و انواع سس ها

آماده کردن سریع یه سوپ خوشمزه با گوجه خشک بوکاژ

خرید گوجه خشک شده بسته بندی از اینترنت شهر مشهد

بوکاژ BOOKAJ این توانایی رو به عنوان تامین کننده ی گوجه خشک در مشهد با قیمت مناسب و با کیفیت عالی داره تا بتونه گوجه خشک بدون مواد نگهدارنده را به صورت فله با وزن های 200 و  1000 گرمی تقدیمتون بکنه. این نکته رو هم باید بهش اشاره کنیم که درسته بوکاژ شعبه ی اصلیش رو در شهر مشهد داره اما قابلیت ارسال محصولاتش رو به سراسر ایران داره.

🛒🛒برای سفارش خرید گوجه خشک مشهدی اصل و خوشرنگ و خوش مزه به فروشگاه های اینترنتی بوکاژ سر بزنید. 

 

مقاله خواص گوجه خشک خوشمزه و خوشرنگ از بوکاژ    WWW.BOOKAJ.COM

لازم است بیان کنیم گوجه فرنگی خشک شده جزو محصولات تامینی و تولیدی بوکاژ نمی باشد و هر گاه دوباره شروع به تولید آن بکنیم می توانید از فروشگاه های اینترنتی بوکاژ گوجه فرنگی خشک را پیدا کنید.

 

اگر اطلاعات این مقاله از بوکاژ برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.



نظرات
loader