حبوبات خوردن برای چه کسانی مضر است

1401/05/18 تعداد بازدید: 1757
حبوبات خوردن برای چه کسانی مضر است

حبوبات پرمصرف ترین ماده ی غذایی در سراسر دنیا می باشد و در کشور خودمون ایران هم مصرف حبوبات به خصوص لوبیا سفید و عدس کانادایی و نخود کرمانشاهی به شدت بالاست و در فصول سرما نیز بالاتر میره. خواص حبوبات برای بدنمون خیلی زیاده اما در ابتدا می خواییم بدونیم مگه میشه خوردن حبوبات برامون مضر باشه. خوردن و مصرف حبوبات برای چه کسانی مضر هست؟ یکی از مشکلاتی که همه بعد از خوردن خورشت قورمه سبزی و یا آش باهاش مواجه هستن، نفخ هست که باعث مشکلات گوارشی در آدم ها میشه که نفخ به خاطر عدم هضم قند موجود در حبوبات هست که می تونه در سالمندان و کودکان ایجاد مشکل کنه. افرادی که مشکلات گوارشی دارند باید در مصرف حبوبات با پزشک خود مشورت کنند.

 حبوبات  بوکاژ برای چه کسانی مضر است

چگونه باد حبوبات رو از بین ببریم؟✅🧾

برای خلاص شدن از شر نفخ حبوبات و تبدیل نشدن به یه ساز بادی چند تا راه حل ساده وجود داره که به راحتی میتونین انجام بدین. 💨اولین راه حل اینه که حتما اونا رو قبل از پختن به مدت حداقل 24 ساعت تو آب گرم بزارین خیس بخورن اینکار باعث میشه که باد خیلی خیلی کمتری داشته باشن و حتی اینکار باعث راحت تر و سریع پخته شدن حبوبات میشه. نکته در خیساندن حبوبات این هست که باید آبشون رو هر چند ساعت تعویض کنین. 💨راه حل دوم  رو بوکاژ خیلی توصیه نمی کنه به این صورت هست که حبوبات رو بزارین پخته بشه و وقتی آب به اولین غل زدن می رسه و تازه می خواد جوش بیاد آبش رو دور بریزبن و چند مرتبه (حداقل سه مرتبه) این کار رو تکرار کنین که باعث میشه حبوبات نفخ کمتری داشته باشن که البته راه حل اول خیلی خیلی موثر تر هست. 💨راه حل بعدی اینه که موقع سرو حبوبات اونو با ادویه هایی که طبع گرم و خشک 🔥🔥دارند مثل زیره، زنجبیل و دارچین میل کنین.

حالا که یادگرفتی چطوری از شر باد حبوبات به خصوص لوبیا سفید یا لوبیا چیتی و نخود کرمانشاهی خلاص بشی وقتشه که بریم ببینیم چه فایده هایی برای بدنمون دارن: با کلیک بر روی حبوبات بالا به مقاله هایی می رسد که توسط کارشناسان بوکاژ به شما پیشنهاد می گردد.

حبوبات بسته بندی شده بوکاژ در مشهد

حبوبات منبع قوی برای فیبر هستن: با مصرف روزانه و منظم حبوبات از یبوست های دردآور و مضر به راحتی می تونین جلوگیری کنین. مصرف فیبر باعث میشه که روده ها حرکت داشته باشن که باعث بهبود غملکرد سیستم گوارشی میشه.

تامین پروتئین روزانه: حبوبات سرشار از پروتئین هستن که با مصرف هفتگی نخود و یا لوبیا و یا حتی دال عدس به راحتی می تونین درصد بالایی از پروتئین روزانه رو تامین کنین. امروزه مصرف حبوبات بین ورزشکاران خیلی محبوب و مشهور شده اونم به خاطر پروتئین هست. خیلی از ورزشکاران بعد از تمرین عدسی و یا خوراک لوبیا می خورن که هم سیر کننده است و هم پروتئین خوبی داره برای عضله سازی و حجیم کردن ماهیچه ها.🦾🦿

حاوی عنصر لازم و مهم آهن: حبوبات داری عنصر آهن هستن که باعث رفع کم خونی میشه. بانوان همیشه از فقز آهن رنج میبرن که باعث ایجاد کم خونی ناشی از فقر آهن و مشکلات بعدیش مثل بی حالی و خستگی مداوم، گیج رفتن سر و تاری دید میشه. با اضافه کردن حبوبات به برنامه ی هفتگی به صورت حداقل دو بار در هفته می تونین از شر کم خونی راحت بشین.

آنتی اکسیدان بالا: همیشه شنیدیم که مصرف حبوبات پیشگیری از انواع سرطان ها میکنه اما چطوری؟؟ رادیکال های آزاد موجود در بدنمون باعث ایجاد سلول های سرطانی میشه و آنتی اکسیدان به شدت مقابله و خنثی کننده ی ای رادیکال های آزاد هست که با اضافه کردن حبوبات و نوش جان کردن عدسی صبح ها می تونین که از مبتلا شدن به سرطان ها جلوگیری کنین. به علاوه، آنتی اکسیدان در بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی بدنمون تاثیر داره و باعث بهبود عملکردش میشه که باعث میشه از شر آلودگی ها و ویروس ها و عفونت های ایجاد شده در بدنمون خلاص بشیم.

مناسب برای کودکان: حبوبات برای کودکان به شدت مفیده اما چطور؟؟ در سنین رشد کودکان باید تنوع غذایی بالایی داشته باشن که تو مقاله ی قبلی بوکاژ گفته شد که حتما میوهخشک مخلوط رو به برنامه ی غذاییشون اضافه کنین برای دریافت ویتامین و مواد معدنی لازم .حالا با اضافه کردن حبوبات می تونین مطمئن شین که تمامی پروئتین رو دریافت می کنن و مواد معدنی مثل منیزیم، فولات و منگنز و غیره رو به صورت روزانه دارن. به راحتی می تونین با ساید خوراک لوبیا و یا پیش غذای سوپ لوبیا و هویج سلامتی رو به فرزاندانمون هدیه بدیم.

فواید حبوبات بوکاژ

آیا حبوبات باعث افزایش وزن میشه؟؟😎🤷‍♂️

درسته ورزشکاران و به خصوص بدنسازان از حبوبات تو رژیم غذاییشون هرگز نباید غافل بشن اما این دلیل بر این موضوع نیست که حبوبات بخوری چاق میشی. با خرید اینترنتی حبوبات بسته بندی بوکاژ از فروشگاه های اینترنتی 🛒🛒ما در وبسایت و یادگرفتن چندین دستور پخت غذا با حبوبات می تونی خوش اندام هم بشی. خوش اندام شدن به دلیل اینه که با مصرف حبوبات داری گوارش بهتری رو تجربه می کنی و سوخت و ساز بدنت هم بالاتر میره که باعث از بین رفتن چربی های اضافه در بدنت میشه. نکته ی دیگه در رابطه با لاغری با حبوبات اینه که مصرف حبوبات باعث میشه احساس سیری خوبی داشته باشی. مثلا ورزشکاری که بعد کلی ورزش کردن عدسی میخوره باعث میشه که گرسنه نشه و بره سراغ خوردن موادی که باعث چاقیش بشه. پس با نوش جان کردن خوراک هایی با حبوبات در صبح تا ناهار سیر میمونی و صدای قار و قور شکمت نه همکارات و نه همکلاسیهات رو اذیت میکنه.😊

آیا مصرف حبوبات می تونه باعث کاهش کلسترول خون و مبتلا شدن به بیماری های قلبی رو کم کنه؟؟

بله کاملا درست هست. مرگ زبر اثر بیماری های قلبی به شدت در کشور ما به خصوص در میان آقایان رواج داره. با تغییر برنامه ی غذایی خود و اضافه کردن حبوبات به رژیم غذایی می تونی پیشگیری از بیماری های قلبی داشته باشی. در میان حبوبات لوبیا به ویژه باعث کاهش چربی های مضر تحت عنوان LDL  میشه. تنوع لوبیا بالاست و بهتون امکان دستور پخت های متفاوتی رو میده لوبیا ها شامل لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا قرمز و لوبیا چشم بلبلی  و لوبیا کشاورزی هست که همشون رو می تونین از وبسایت بوکاژ BOOKAJ خرید کنین.

بوکاژ BOOKAJ در راستای رضایت مشتری یه سری پیکج های اقتصادی حبوبات هم آماده کرده  که میتونین مقرون به صرفه حبوبات چند ماهی رو تامین کنه البته که حبوبات بوکاژ همه خوش پخت و تازه ان چون رضایت مشتری برامون مهمه.

چه کسانی نباید حبوبات بخورند

افرادی که دیابت دارن می تونن حبوبات مصرف کنند؟؟

نه تنها می تونن حبوبات بخورن بلکه به دیابتشون هم کمک میکنه. تحقیقات نشون داده ممصرف یک فنجان لوبیا سفید می تونه در درمان و بهبود دیابت به این بیمارن کمک کنه. شاخص گلیسیمی پایین و فیبر بالا در این بهبود بیماران دیابتی موثر هست.

آیا برای مصرف حبوبات شاخصی وجود داره؟🧾

در مقالات قبلی بوکاژ در رابطه با زیاده روی مصرف هر نوع ماده ی طبیعی صحبت کردیم و این موضوع در رابطه با حبوبات هم وجود داره که با مصرف بیش از حدش ممکنه مشکلاتی ایجاد کنه اما هیچ حد مشخصی برای مصرفش وجود نداره و یا حداقل تا به امروز مشخص نشده پس متناسب با سیستم گوارشی بدن خودتون حبوبات رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین.

 خرید حبوبات بسته بندی شده بوکاژ در مشهد

اگر اطلاعات این مقاله برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

 



نظرات
loader