توت فرنگی خشک شده ورقه ایی

1401/05/11 تعداد بازدید: 699
توت فرنگی خشک شده ورقه ایی

توت فرنگی خشک ورقه ایی یه میوه ی بسیار جدید هست و مربوط به 250-300 سال پیش هست که تقریبا مثل توت فرنگی امروزی نبوده و خاستگاهش کشور فرانسه است که این گیاه رو به زمین های زراعی آورده و شروع به پرورشش کرده. شاید جالب باشه که خیلی از شمالی ها این میوه ی خوش رنگ رو به نام اتابکی می شناسن؛ به خاطر اینکه صدرات اتابک اعظم نمونه ی اصلاح شده ی توت فرنگی رو به ایران آورده. در حال حاضر توت فرنگی در شمال ایران در فصول گرم بسیار یافت میشه.

 فواید توت فرنگی خشک بوکاژ

ارزش غذایی توت فرنگی خشک ورقه ایی:🧾✅

100 گرم توت فرنگی خشک شده ی بوکاژ شامل:

32 کیلوکالری

2 گرم فیبر

5 گرم قند طبیعی

0.3 میلی گرم چربی

8 گرم کربوهیدرات

1 گرم پروتئین 

به علاوه ی مابقی ویتامین ها و مواد معدنی مثل ویتامین C, B, E و K، پتاسیم و منیزیم و... 

کالری توت فرنگی خشک شده بسیار بالاتر از خود توت فرنگی تازه هست و حجم کمتری از توت فرنگی خشک شده مواد معدنی و ویتامین های لازم  روزانه رو به بدن شما می رسونه.

خرید میوه خشک بوکاژ در مشهد

خواص توت فرنگی خشک شده ورقه ایی بوکاژ:

1- سالم ماندن قلب با خوردن توت فرنگی خشک به عنوان میان وعده: بیماری قلبی و مرگ بر اثر ناسالم بودن قلب در دنیا بسیار شایع است با اضافه کردن میوه خشک خوشرنگ و با کیفیت توت فرنگی خشک ورقه ایی بوکاژ، قلب خودتون رو سالم نگه دارین با کاهش کلسترول مضر و بهبود عملکرد عروق و بهتر شدن آنتی اکسیدان خون.💗

2_ متعادل شدن و تنظیم میزان قند موجود در خون با استفاده از توت فرنگی ورقه ایی: با نامتعادل شدن میزان قند موجود در خون؛ دیابت و چاقی افراطی و مضر برای انسان ایجاد میشه که بسیار آسیب زننده هستن. با خرید آنلاین میوه خشک مخلوط که توت خشک شده رو هم داره میتونی خیلی راحت یکی از مواد مفید و لازم برای قلبت رو روزانه به بدنت برسونی.

3_ تقویت عملکرد حافظه و مغز: فلانوئید های موجود در توت فرنگی باعث بهبود عملکرد مغز و حافظه میشه. آلزایمر یک بیماری شایع در سنین بالا در انسان است که می تونین با تغذیه ی درست در جوانی، از این بیماری به مدت بیشتری دور بمونین. البته این نکته رو هم باید اشاره کرد که استرس هایی که در دوران زندگی باهاش روبه رو هستیم باعث آلزامیر میشه که با مصرف توت فرنگی خشک شده تاثیر بد این تنش ها و استرس ها رو از بین میبره.🧠🧠

4_ مبارزه با سرطان از طریق میان وعده ی توت فرنگی به عنوان اسنک خوشمزه و مفید: توت فرنگی ورقه ایی حاوی مقدار زیادی از ویتامین C و فولات و کامفرول است که تماما در حذف کردن و خنثی سازی رادیکال های آزاد  تاثیر داره که رادیکال های آزاد باعث ایجاد سلول های سرطانی میشه.

طرز تهیه توت فرنگی خشک بوکاژ در خانه

5_ پوست شاداب تر و صاف تر با خوردن چیپس میوه توت فرنگی خشک: اسید سالسیلیک موجود در میوه خشک شده ی توت فرنگی باعث میشه پوستتون شاداب و صاف بشه. تمامی لایه های مرده پوست صورت رو میشه با توت فرنگی خشک شده از بین برد و پوستی سالم و تمیز رو به خودمون هدیه بدیم. خیلی راحت می تونی با خرید آنلاین میوه خشک فله توت فرنگی از خونه و از طریق وبسایت در مشهد و سراسر ایران از بوکاژ bookaj با قیمت مناسب و پودر کردن بعدش و ترکیبش با ماست به عنوان لایه بردار ملایم و ماسک شاداب کننده ی صورت از پوستتون لذت ببرید. با توجه به اینکه زردچوبه هم لایه بردار خوبی هست میتونین کمی زردچوبه هم به ماسکتون اضافه کنین.

6_ کمک به لاغری با مصرف توت فرنگی خشک شده: هورمون های چربی سوز در توت فرنگی بوکاژ باعث میشه که خوش اندام باشی و چربی اضافه نداشته باشی. لپتین و آدیپونکتین هورمون های لاغری و چربی سوز هستند.

7_ مفید برای زنان باردار و جنین: با توجه به اینکه فیبر موجود در توت فرنگی خشک بسیار بالاست باعث میشه زنان باردار از شر یبوست خلاص بشن و مصرف چیپس میوه خشک توت فرنگی باعث میشه هوش جنین بالاتر بره و عملکرد سیستم مغزی بهتری رو داشته باشن.🤰

8_ تنظیم فشار خون با استفاده از چیپس میوه توت فرنگی فله: منیزیم و پتاسیم موجود در این میوه ی خوشرنگ و خوشمزه باعث میشه که فشار خونت تنظیم باشه.

 

نحوه ی خشک کردن توت فرنگی:

طرز آماده سازی چیپس توت فرنگی خیلی سخت نیست اما مثل بقیه ی چیپس میوه ها زمانبر و وقت گیر هست. چند روش برای خشک کردن میوه وجود داره. درست کردن چیپس توت فرنگی در خونه هم ممکنه اما یکم دردسر سازه. برای درست کردن توت فرنگی خشک ببا رادیاتور و یا فر میتونی بعد اینکه توت فرنگی تازه و سالم رو از بازار میوه و تره بار شهر خودتون بخرین و بعدش بشورین و بزارین خشک بشه و بعدش توت فرنگی ها رو ورقه ایی کنین و روی یه فویل روی رادیاتور خونتون بچینید تا خشک بشن. اول از همه اینکه مراقب باشین تا خاک و گرد و غبار روشون نشینه و آلوده بشم و بعدش اینکه حواستون باید بهشون باشه که اونایی که نازک تر هستن و زودتر خشک شدن رو جدا کنین و با توجه به اینکه فضای رادیاتور محدود هست باید چندین مرتبه اینکار رو انجام بدین تا به یه حجم معقولی میوه خشک فله با کیفیت برسی. نکته ی آخرم اینکه رنگشون خوشرنگ و قرمز نخواهد شد و حتما تیره و کدر میشن که مجلسی هم نیست. بهتره به جای همه ی این کارا تو خونت از رو مبلت با تلفن همراهت وارد بازار آنلاین بشی و از فروشگاه های اینترنتی میوه خشک فله بوکاژ که یه برند محبوب و معروف میوه خشک تو مشهده و البته به همه ی شهر های ایران هم ارسال داره.

راه دیگه برای خشک کردن میوه تو خونه استفاده از میوه خشک کن و یا فر هست که کمی ساده تره اما باز هم رنگ خوبی از میوه نخواهید داشت. ما تو صنایع غذایی بوکاژ بدون هیچگونه مواد افزودنی مضری با رنگ طبیعی خود میوه، خوشرنگ ترین میوه خشک رو بهتون با سرع ترین زمان و مناسب ترین قیمت تحویل میده که کاملا مجلسی و مناسب مهمونی هم هست.

توت فرنگی خشک بوکاژ در مشهد

چه نوع میوه خشکی با کیفیت تره؟؟

همه موقع خرید چیپس میوه خشک شک میکنن و دو دل هستن که چه نوع میوه خشکی بخرن. همه سوال میکنن چه نوع میوه خشکی بخریم؟؟

موقع خرید میوه خشک باید به چند تا نکته توجه کنین. یک اینه که دنیا پیشرفت کرده و یه عالمه گواهینامه های استاندارد و وزارت بهداشت وجود داره که خیلی راحت می تونی از اینکه میوه سالم و بهداشتی تولید شده مطمئن شی. خیلی راحت وقتی از یه شرکت تولیدی میوه خشک که خرید کنی همه ی گواهینامه های لازم و ضروری رو داره پس با خیال راحت خریدتو انجام بده. اما اونی که هنوز میره عطاری برای خریدن میوه خشک فله؛ خوب مشخصه دیگه که معلوم نیست چه افزودنی هایی بهشون اضافه شده که همشون هم به مغز انسان ضرر می رسونه حالا چه بزرگ چه بچه.

 فواید توت فرنگی خشک بوکاژ

اگر اطلاعات این مقاله از وبسایت بوکاژ برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.



نظرات
loader