چوب دارچین و تمامی خواص درمانی دارچین

1401/05/25 تعداد بازدید: 1358
چوب دارچین و تمامی خواص درمانی دارچین

ادویه دارچین 2000 سال پیش به مصر رفت و تبدیل شد به یک ادویه ی لاکچری برای قشر مرفه و پولدار جامعه  بود. در مصر باستان چوب دارچین رو به عنوان هدیه به پادشاهان می دادند. حتی برای مومیایی کردن هم از چوب دارچین به عنوان خوشبو کننده استفاده میشده.

چوب دارچین پوسته ی درخت است که طی فرایندی ساده تبدیل به چوب دارچین می شود. از ادویه ی دارچین برای کیک و شیرینی پزی ها و دمنوش های مختلف استفاده می شود.

برای تهیه چوب دارچین و یا ادویه دارچین به بازار اینترنتی بوکاژ سر بزنید.🛒🛒

خواص چوب دارچین در چای

خواص چوب دارچین در چای:✔🧾

دمنوش چوب دارچین می تونه آرامش بخش و تسکین دهنده ی درد هم باشه. دمنوش چوب دارچین می تونه بهتون کمک کنه تا در فصول سرد سال گرم بشین. بهتره دمنوش های پرکالری رو رها کنین و به سمت چای دارچین کم کالری برین. طعمی که چای دارچین داره باعث میشه که نیاز شما برای قند از بین بره و همین موضوع خودش باعث میشه که این دمنوش از بقیه ی دمنوش ها و چایی ها متمایز بشه.

دارچین می تونه قند خونت رو تنظیم کنه به خاطر وجود ماده ایی به نام پلی فنول هست.

لاغری با چوب دارچین: با دتوجه به اینکه با چوب دارچین می تونی قند خونت رو متعادل نگه داری نیازت برای خوردن هم کمتر میشه و این موضوع باعث شده چوب دارچین به عنوان لاغر کننده مورد تحسین و محبوبیت قرار بگیره.

پیشگیری از سرطان: دارچین می تونه از شما در برابر رادیکال های آزاد سرطان زا محافظت کنه.

ضد پیری: وجود ویتامین B در دارچین باعث میشه روند پیری در بدن انسان کند بشه.

درمان عفونت های مخمری: با نوشیدن منظم چای دارچین می تونین از شر عفونت ها به خصوص عفونت مخمری مثل قارچ کاندیدا خلاص بشین.

تنظیم گوارش: اگر دچار یبوست شده ایین و عمل دفع برای شما دردآور و سخت هست، علاج کار یک لیوان دمنوش چوب دارچین طبیعی هست. دارچین می تونه باعث حرکت روده ها بشه؛ همون چیزی که برای هضم و دفع بهش نیاز داریم.

تقویت حافظه و عملکرد مغز:  با نوشیدنن چایی از آلزایمر پیشگیری کنین و عملکرد مغز خودتون رو بهبود ببخشین. 

برطرف کننده ی استرس: در هنگام بودن در محیط های تنش زا می تونین دمنوش چوب دارچین رو امتحان کنین که باعث از بین رفتن استرس در بدن مبشه و آرامش بخش و ریلکس کننده هست.

تسکین دهنده ی درد قاعدگی: دارچین نیز همانند زنجبیل می تونه در کاهش درد های اسپاسمی دوران قاعدگی ماهیانه بانوان کمک کننده باشه. خواص درمانی زنجبیل مقاله ایی دیگر از بوکاژ هست.

خوشبو کننده ی دهان: با نوشیدن دمنوش چوب دارچین می تونی از بوی بد دهان خودتان نجات پیدا کنین. نوشیدن یک فنجان چای دارچین در صبح ها می تونه به دهانتان بویی خوش بده.

از بین برنده ی عفونت دهان و لثه: با نوشیدن چایی دارچین از شر عفونت دهان و لثه ی خود رها بشین. این همون خاصیتی هست که برای مومیایی کردن ازش استفاده می کردن: از بین برنده ی ویروس و باکتری.👅

درمان تب و لرز

درمان لرزش دست ها

دارچین و آکنه:

خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارچین باعث میشه از بین برنده ی آکنه و جوش باشه. حتی خیلی از ماسک های صورت نیز با ادویه دارچین درست میشه که باعث میشه پوستی شفاف داشته باشین. دارچین خاصیت لایه برداری ملایمی هم برای پوست داره.

تحریک عملکرد کبد

خرید ادویه جات پت بوکاژ در مشهد

خواص چوب دارچین برای لاغری:

دارچین سرطار از آنتی اکسیدان هست و خاصیت چربی سوزی داره که باعث میشه در رژیم های لاغری نقش مهمی رو ایفا کنه. و نقش چربی سوزیش در اینه که در تمامی نقاط بدن عمل میکنه پس می تونه یه تناسب اندام خوب رو بهتون هدیه بده.

برای رژیم های لاغری با دارچین می تونین که دمنوش دارچین رو تهیه کنین و هر روز اونو با معده ی خالی نوش جان کنین. این کار باعث میشه سوخت و ساز بدنتون بالاتر بره و چربی سوزی یکسان در بدنتون اتفاق بیوفته.

حتی می تونین دارچین رو با عسل مخلوط کنین و قند مورد نیازتون رو همراه با دارچین تامین کنین.

در خیلی از رژیم های غذایی تناسب اندام، ادویه دارچین رو داخل آب سبزیجات و میوه هایی که در طول روز مصرف می کنن می ریزن. 

جویدن چوب دارچین:

قدیم تر افراد معتقد بودن که جویدن چوب دارچین باعث میشه باکتری ها و میکروب های دهانتان از بین بره و دهانتان خوشبو بشه. امروزه خیلی از خمیردندان ها با عطر و طعم دارچین هستن که دهان را خوشبو میکنن و حتی نخ دندان با رایحه ی دارچین وجود داره که باعث ایجاد بویی خوش در دهان میشن.

سوزاندن چوب دارچین:

چوب دارچین رو بردارین و بسوزونیدش و دور خونه بچرخید و از ثروت و موهیتی که خدا بهتون داده تشکر کنین. خیلی از افراد معتقد هستن این کار باعث میشه ثروتمند بشین. در قوانین فنگ شویی از دود چوب دارچین برای جذب ثروت و مال و اموال یاد میشه. و اینطوری ازش در فنگ شویی استفاده میشه که پودر دارچین رو روی یک اسکناس میریزین و اونو دم درب ورودی خانه فوت میکنین و اینکار باعث افزایش ثروت شما میشه. نکته اینه که هر ماه باید این کار رو در زمان مشخصی انجام بدین.

موارد مصرف چوب دارچین:

✔اول از همه که می تونین باهاش دمنوش درست کنین. بعد از خرید اینترنی چوب دارچین از فروشگاه های اینترنتی می تونین چوب دارچین ها رو بشورین و تو قوری که با آب داغ پر شده بندازین و بزارین تا حسابی دم بکشه و خوشرنگ بشه بعدش هم می تونین از نبات و یا عسل برای شیرین کردن دمنوش دارچین استقاده کنین.

✔از چوب دارچین می تونین برای خوش طعم کردن قهوه، شیر، شیرکاکائو و یا چایی تون استفاده کینی.

✔در هنگام پخت گوشت و مرغ می تونین چوب دارچین رو به قابلمه تون اضافه کنین تا بوی زخم و زننده ی گوشت رو از بین ببرین.

✔چوب دارچین رو داخل شومینه قرار بدین تا دود بشه و فضای خونه رو خوشبو کنه.

✔پودر دارچین رو به سس ها اضافه کنین تا خوش عطر بشین.

خریدادویه جات پت بوکاژ

طبع چوب دارچین چیه:❄🔥

طبع دارچین گرم و خشک هست. آیا طبع گرم به این معنی هست که گرم مزاج ها نباید ازش بخورن؟؟ این کاملا دید اشتباهی هست. گرم مزاج ها باید از چوب دارچین به اندازه استفاده کنند و در مصرفش زیاده روی نداشته باشن.

طرز تهیه پودر دارچین:🧾

شما می تونین پودر دارچین رو به صورت مستقیم خرید کنین و یا چوب دارچین رو از بازار اینترنتی به راحتی از خونه خرید کنین و بعدش با هاون اونو پودر کنین و ازش در خورشت ها و دسر ها مثل شله زرد و شیر برنج استفاده کنین.

بوکاژ امکان خرید پودر دارچین و چوب دارچین رو بهتون میده و می تونین با سر زدن به فروشگاه های آنلاین🛒🛒 بوکاژ  bookaj خریدتون را با مناسب ترین قیمت انجام بدین.

 ادویه جات پت در مشهد

اگر اطلاعات ابن مقاله از بوکاژ برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

 



نظرات
loader