نخود کرمانشاهی رو بشناس

1401/04/26 تعداد بازدید: 1466
نخود کرمانشاهی رو بشناس

نخود کرمانشاهی معروف ترین نخود در ایران هست و اونم به خاطر اینه که بهترین نخود رو در ایران کرمانشاه داره تولید میکنه و تقریبا نیمی(50 درصد)  از نیاز نخود کشور ایران رو کرمانشاه تامین میکنه. دلیل اینکه نخود کرمانشاه بهترین نخود هست بخاطر درصد بالای پروتئین در این حبوبات هست که 23 درصد می باشد. پس بی دلیل نیست که نخود رو یکی از مقوی ترین حبوبات می دونیم.

قیمت خرید نخود کرمانشاهی به بزرگی دانه های نخود بستگی داره. برای خرید نخود کرمانشاهی بسته بندی بوکاژ به فروشگاه اینترنتی 🛒ما سر بزنید.

در ایتدا به ارزش غذایی نخود کرمانشاهی نگاهی میندازیم و در ادامه خواص نخود رو بررسی میکنیم.

خرید انلاین نخود کرمانشاهی بوکاژ

ارزش غذایی یک فنجان نخود کرمانشاهی پخته شده:🧾

269 کیلو کالری

5 گرم فیبر

5 گرم پروتئین

2 گرم چربی

85درصد منگنز

71 درصد اسید فولیک

29 درصد مس

28 درصد فسفر

26 درصد آهن 

20 درصد روی و .....

لیست حبوبات عروس برای جهزیه و شروع زندگی توسط کارشناسان بوکاژ به شما پیشنهاد می گردد.

انواع حبوبات بوکاژ برای نوعروسان

خواص شگفت انگیز نخود کرمانشاهی بوکاژ بر بدن:

1_خواب خوب و آرام: اگر میخوای که شب رو راحت بخوابی و آرامش داشته باشی بهتره که در روز از نخود در وعده های غذاییت استفاده کنی. نخود با کیفیت به خصوص نخود کرمانشاهی دارای سرتونین واسید آمینه ی تریپتوپان هست که در آرامش و خواب راحت نقش به سزایی دان.

2_ منبع قوی کلسیم: مصرف کلسیم به استخوانبندی محکم🦴 منجر میشه و همچنین باعث میشه دندان های محکم و سالم تری🦷 داشته باشیم. این نکته رو بدون که کلسیم موجود در نخود کرمانشاهی با کلسیم موجود در لبنیات مثل شیر و پنیر برابری میکنه و می تونه یه جایگزین خیلی خوب برای افرادی که به لبنیات حساسیت دارن باشه.

3_ کنترل دیابت با مصرف نخود طبیعی: مصرف نخود در رژیم غذایی باعث میشه تا اثر گوارش بر مسانگسن سطح خون کنترل بشه؛ پس اگه مبتلا به بیماری دیابت هستی خیلی راحت می تونی  از خوردن هوموس خوشمزه و مفید لذت ببری و نگران هیچی هم نباشی.

4_ پیشگیری از حملات قلبی: 💗یه ماده ایی هست به نام فولات که به شدت در نخود زیاده کخ کمک کننده برای جلوگیری از حملات قلبی هست. قلبی سالم با استفاده از اضافه کردن مواد طبیعی مفید به رژیم غذایی به وجود میاد که یکی از مواد طبیعی خوب حبوبات بسته بندی شده است که به طور خاص هم میتونیم به نخود کرمانشاهی اشاره کنیم.

5- کمک به رشد مغز جنین: اگه در دوران بارداری هستی و داری درباره ی رژیم غذایی برای زنان باردار سرچ می کنی؛ از اضافه کردن نخود به وعده های غذاییتت غافل نشو چونکه هم به خودت کمک میکنه و هم تو رشد بچه ات اثر داره.

6_ تقویت موهای سر با نخود: تقویت موهای ما با منگنز و پروتئین موجود در نخود امکان پذیره. همیشه دیدیم همه جا که گفته میشه موهای سرمون رو با آب نخود پخته شده بشوریم اما ایندفعه به جای این ماسک مو بیا و مصرف نخود در وعده های غذاییت رو بالا ببر تا از همه ی فایده های نخود بهره ببری.

خرید اینترنتی حبوبات بسته بندی شده بوکاژ در مشهد

7- پاک کننده و لایه بردار پوست طبیعی: آرد نخود رو با مقداری زردچوبه ی طبیعی بوکاژ مخلوط کن و مقداری شیر بریز تا به ماده ی خمیری شکل برسی و بعدش بزار رو پوستت بزار نیم ساعت بمونه بعدش با آب سرد صورتت رو بشور.

8_ رفع چین و چروک پوست: منگنز موجود در نخود دشمن اصلی چین و چروک پوست هست با یادگرفتن دستور پخت های آشپزی با نخود کرمانشاهی و خرید نخود از فروشگاه های اینترنتی بوکاژ پوست صاف و یکدست رو به خودت هدیه بده.

9_ کاهش فشار خون: خوردن یه آبگوشت پر نخود به بدنت کمک میکنه تا فشار خونت رو کنترل کنه. سدیم موجود در نخود کرمانشاهی به تنظیم فشار خون و متعادل بودن اون کمک میکنه.

10_ تناسب اندام با نخود: با توجه به اینکه میزان پروتئین موجود در نخود بالاست برای ورزشکاران به شدت توصیه میشه. مصرف نخود حس سیری خوبی رو به شما میده و بخاطر فسفر و پروتئین نخود هست.

11_ درمان شوره سر با نخود

12_از بین بردن لکه های پوست

13_ پاکسازی کبد با نخود: وقتی نخود می خوری سم زدایی از بدنت انجام میشه و وجود یه ماده ایی بنام مولیبدن باعث میشه کبدمون با مصرف نخود کرمانشاهی پاکسازی بشه.

14_ از بین بردن و بهبود عفونت قارچی

15_ بالابردن سیستم ایمنی بدن و حفاظت از اون

و خیلی از درمان ها تنها با خوردن نخود و اضافه کردن اون در رژیم غذایی مون ایجاد میشه. 

 خرید نخود مرغوب بوکاژ

✅تشخیص نخود با کیفیت کرمانشاهی:💯

اول از همه از کجا بفهمبم یه نخود خوش پخت و یا به اصطلاح زود پز هست؟؟  شکل ظاهری نخود. با نگاه کردن دقیق به نخود ها نخود با کیفیت رو تشخیص بدین. اینطوری که هر چی نخود درشت تر و روشن تر خوشپخت تر و زودپزتر. پس اسندفعه که خواستی خرید اینترنتی حبوبات به خصوص نخود کرمانشاهی رو انجام بدی حتما و حتما به سایز دانه های نخود و رنگ روشن اونا توجه کن. نخودی که به رنگ کرم بزنه زودپزه و اونی که رنگ زردتر و یا تیره تر داره کهنه و قدیمی و در نهایت دیر پز هم هست.

نکته ی بعدی در هنگام خرید نخود اینه که پاک شده باشه و سنگ و ساقه و پوسته ی گیاه رو نداشته باشه. یکی از دلایل محبوبیت  خرید نخود کرمانشاهی بسته بندی به دلیل پاک بودن اونها و البته اطمینان از کیفیت هم هست.

بادگیری کردن نخود:💨💨

برای اینکه بعد خوردن نخود تبدیل به یه بادکنک بادی نشیم باید حتما اونو بادگیری کنیم و اونم به راحتی با خیساندن نخود ها  به مدت 7 تا 10 ساعت در آب ولرم متمایل به داغ و تمام؛ حالا از خوردن نخود لذت ببر.

یه راهکار دیگه هم وجود داره و اینه که وقتی زمان نداشتی برای خیساندن نخود ها؛ اونها رو می جوشونی و چندین دفعه آبش رو دور میریزی و به راحتی از شر باد نخود پرباد خلاص میشی که البته با اینکار داری یه سری از خاصیت های نخود رو از دست میدی.

نکته هایی که درباره ی مصرف بیش از اندازه ی نخود باید حواسمون بهش باشه:❌❌

درسته فواید و درمان نخود برای بدنمون بی اندازه است اما زیاده روی در مصرف هر ماده ی غذایی قطعا به ضررمون خواهد بود.

با توجه به اینکه هضم نخود تقریبا سخت هست با بیش از حد خوردن نخود خودتونو به دردسر هضم و گوارش سختش دچار نکنید و با مصرف به اندازش سالم وسلامت بمونید.

فروشگاه اینترنتی بوکاژ:🛒🛒

امروزه همه دنبال خرید راحت و مطمن از کیفیت هستن. خریدی که زمان کمتری لازم داشته باشه و دارای گواهینامه ی لازم در حوزه ی صنایع غذایی باشه. با سر زدن به فروشگاه اینترنتی بوکاژ از خرید آسان و مطمن حبوبات بسته بندی ازعدس سبز کانادایی تا نخود کرمانشاهی و لوبیا کشاورزی  لذت ببر.

 خرید نخود بسته بندی با کیفیت بوکاژ

اگر اطلاعات این مقاله از وبسایت بوکاز برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید. 



نظرات
loader