لوبیا چیتی ایرانی چه خواصی دارد؟

1401/05/13 تعداد بازدید: 873
لوبیا چیتی ایرانی چه خواصی دارد؟

لوبیا چیتی یکی از مفید ترین و پر پروتئین ترین بین حبوبات هست و خرید لوبیا چیتی ایرانی بین ایرانیان بسیار بالا و محبوب هست. اطلاعات کوتاهی درباره ی این حبوبات جذاب بدونیم: نام دیگر لوبیا چیتی ایرانی لوبیا رومی هست. خیلی از افراد معتقد هستن که با مصرف این نوع لوبیا در مقایسه با بقیه ی حبوبات دچار نفخ کمتری میشن؛ آیا واقعا این موضوع درست هست یا نه رو در ادامه در مقاله ی بوکاژ BOOKAJ  می خونیم.

در ابتدا بریم ارزش غذایی لوبیا چیتی بوکاژ رو بررسی کنیم:

جدول ارزش غذایی لوبیا چیتی برای هر 100 گرم:

347 کیلو کالری

1.2 گرم چربی

12 میلی گرم سدیم

2 میلی گرم پتاسیم

63 گرم کربوهیدرات

16 گرم فیبر

2 گرم قند

21 گرم پروتئین

و مواد معدنی و ویتامین های دیگر از قبیل منیزیم، کلسیم، ویتامین C ،B ،D و آهن هست.

خرید لوبیا <span class='HilightTxt'>چیتی</span> بسته بندی شده بوکاژ از مشهد

خواص لوبیا چیتی بوکاژ BOOKAJ:

خواص لوبیا چیتی در بدنسازی: همونطور که در مقاله ی لوبیا سفید درباره ی تاثیر استفاده لوبیا در بدنسازی و عضله سازی براتون گفتم، باید بدونیم که پروتئین به شدت کمک کننده در عضله سازی و ماهیچه سازی هست و تمامی ورزشکاران به مصرف پروتئین تشویق میشن حالا اگه طبیعی باشه و در مواد گیاهی یافت بشه خیلی بهتر و مفید تر هست. یعنی اینکه به جای خرید پروتئین ها و مکمل ها می تونی خیلی سالم تر و طبیعی تر از حبوبات مفید بهره ببری.

درمان خشکی پوست با لوبیا چیتی: گاهی خرید بالای لوبیا چیتی به دلیل برطرف کردن خشکی پوست هست با توجه به اینکه این نوع حبوبات سرشار از ویتامین گروه B هست و این ویتامین در برطرف کردن خشکی پوست کمک کننده هست، بین خانوم ها و به تازگی آقایون بسیار محبوبه.

کنترل ریزش مو با خوراک لوبیا چیتی: باورش خیلی سخت نیست که خوراک لوبیا می تونه بهتون کمک کنه تا ریزش موهاتون رو درمان کنین اونم کاملا طبیعی و به دور از مواد شیمیایی. حتی خیلی ها توصیه میکنن که سرتون رو با آب نخود کرمانشاهی و یا لوبیا بشورید که مواد لازم رو به پوست سرتون و ریشه ی موهاتون برسونین.

موثر در بهبود سلول ها و لوله های عصبی در جنین: به زنان باردار توصیه می شود در دوران بارداری حبوبات و به خصوص لوبیا چیتی تازه و خوش پخت رو به برنامه ی غذایی خودشون اضافه بکنن تا کودکی سالم و شاداب داشته باشن.

افزایش میزان شیر در مادران شیرده: با توجه به اینکه ویتامین های گروه B موثر در غدد شیردهی هست پس با مصرف لوبیا چیتی زودپز در این دوران نگران گرسنه ماندن نوزاد خود نباشید.

درمان یبوست: برداشت اشتباه تقریبا بیشتر ادم ها اینه که وقتی یبوست دارن از حبوبات استفاده نمی کنن اما باید به این نکنه توجه کنین که با توجه به اینکهه حبوبات و به خصوص لوبیا چیتی بوکاژ سرشار از فیبر هستن به حرکات روده کمک میکنن و دیگه مشکل یبوست و سفت شدن شکم رو نخواهید داشت. در دوران بارداری که مشکل یبوست شایع هست دستور غذایی با لوبیا چیتی و یا لوبیا سفید رو یادبگیرین و به برنامه ی غذاییتون اضافه کنین.

فواید لوبیا <span class='HilightTxt'>چیتی</span> بوکاژ

برطرف کننده کم خونی با اضافه کردن لوبیا چیتی به برنامه ی غذایی روزانه: آهن موجود در لوبیا به بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار کمک می کنه. یک فنجان لوبیا چیتی 20 درصد از آهن روزانه رو به راحتی می تونه تامین کنه.

پیشگیری از انواع سرطان با مصرف لوبیا چیتی: در مقاله ی لوبیا سفید برای چی خوبه؟ یه سری توضیحات در ابطه با جلوگیری از سرطان با مواد طبیعی و گیاهی دادم. نکته ایی که وجود داره اینه که مواد مغذیی مثل مولیبدن، آهن، کلسیم و ویتامین ها باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد در بدن میشن؛ رادیکال های آزادی که باعث ایجاد سلول های سرطانی در بدنمون میشه.

لوبیا چیتی باعث چاقی میشه؟ ممکنه فکر کنین که چون پروتئین بالایی داره ممکنه چاقتون کنه اما با خیال راحت از لوبیا چیتی زودپز و تازه لذت ببرین به دلیل اینکه مصرف این حبوبات باعث هضم و گوارش بهتر غذا ها میشه و تازه با بالا رفتن سوخت و ساز بدنتون از شر چربی ها خلاص بشین و بدنی خوش فرم تر داشته باشین.

سلامت قلب با خرید لوبیا چیتی تازه بوکاژ BOOKAJ: ایندفعه که وارد فروشگاه اینترنتی بوکاژ برای خرید حبوبات سلفونی و فله شدی از خریدت لذت ببر چون با اضافه کردن پتاسیم لوبیا به برنامه ی غذاییت سلامت قلبت رو به خودت هدیه دادی، اونم راحت و بی دردسر.

مضرات احتمالی لوبیا چیتی:

هر ماده ی طبیعی که زیاد مصرف بشه باعث ایجاد مشکلات در بدن میشه پس همیشه تعادل رو رعایت کنین و مناسب  بخورید تا همیشه سالم بمانید. مصرف بیش از اندازه ی لوبیا چیتی ممکنه در افرادی که مشکلات کلیوی دارن ایجاد مشکل کنه اونم به دلیل مقادیر پتاسیم و کلسیم موجود در این حبوبات هست. به علاوه در لوبیا چیتی ماده ایی هست به نام پورین که اگه بهش حسایت داشته باشین بهتره حتما با پزشک خودتون در رابطه با مصرف لوبیا چیتی در چه اندازه ایی، مشورت کنین.

طبع لوبیا چیتی گرمه یا سرد؟🔥

لوبیا چیتی طبع گرم و تر داره. اما این به معنی اینکه خوبه و یا بده نیست و یا اینکه اونایی که طبعشون سرد هست یا گرم هست می تونن لوبیا چیتی مصرف کنن هم نیست. نکته مهم اینه که با دونستن طبع مواد غذایی اینه که تعادل رو با توجه به مزاج بدنتون رعایت کنین و زیاده روی در مصرفش نداشته باشین. و بدونین که لوبیا چیتی یه گزینه ی خیلی خوب برای افراد با طبع سرد و خشک هست.

نگهداری حبوبات لوبیا <span class='HilightTxt'>چیتی</span> بوکاژ

چه نوع لوبیا چیتی بخریم؟

تشخیص اینکه لوبیا چیتی تازه و خوش پخته برای خانوم ها و به خصوص تازه عروس ها کار سختی می تونه باشه. چه راهکار هایی وجود داره تا از خرید حبوبات مطمن شین: اول از همه از شرکت های معتبر حبوبات رو خریداری کنین به خاطر اینکه هم استاندارد های لازم وزرات بهداشت رو دارن و هم اینکه مجبور به رعایت نکات بهداشتی هستن. معمولا شرکت های صنایع غذایی فروش بالاتری دارن به خاطر اینکه معتبر تر و مشهور تر هستن، پس حبوبات تازه تری رو هم به دستتون می رسونن. با خرید راحت و سریع از بازار آنلاین بوکاژ، باکیفیت ترین و خوش پخت ترین حبوبات سلفونی و بسته بندی رو اعم از لوبیا چیتی، نخود کرمانشاهی، عدس سبز درشت ساسکن کانادا، لوبیا سفید، ماش و دال عدس و غیره رو داشته باشین و مطمئن خرید کنین.

خرید لوبیا <span class='HilightTxt'>چیتی</span> بسته بندی بوکاژ

نفخ لوبیا چیتی؟ درسته افرادی هستن که فکر میکنن لوبیا چیتی نفخ کمتری نسبت به مابقی حبوبات فله داره، اما هیچ تحقیقی این موضوع رو اثبات نکرده و این موضوع فقط یه نظر شخصی در افراد هست.

برای از بین بردن نفخ حبوبات به مقاله ی  لوبیا سفید برای چی خوبه ی بوکاژ رجوع کنین.

سخن آخر: حبوبات یکی از مواد غذایی سالم و مفیدی هستند که می توانند بسیار برای انسان ها مفید باشند و پروتئین موجود در آنها می تواند ماده ی ارزشمندی باشد که بسیار مورد نیاز برای بدن ما می باشد. همانطور که می دانیم امروزه ورزشکاران به استفاده از حبوبات به جای مصرف پروتئین های مصنوعی و صنعتی روی آمورده اند زیرا حبوبات هم سالم هستند و هم ضرری و آسیبی به بدنمان نمی رسانند. اگر فرزندی دارید که به گوشت علاقه مند نیست می توانید خوراک لوبیا و خوراک عدسی  و غیره را برای آنها آماده کنید تا با پروتئین لازم را برای رشد عضلاتشان به دست بیاورند.

اگر اطلاعات  مقاله برایتان مفید بود، لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.  


 



نظرات
loader