دال عدس و خواص درمانیش برای بدن

1401/05/04 تعداد بازدید: 1267
دال عدس و خواص درمانیش  برای بدن

دال عدس یه نوع عدس هست که رنگ قرمز داره و طعمی شبیه گوجه فرنگی داره. با اینکه دال عدس خواص بسیار خوبی و زیادی داره، متاسفانه تو ایران از محبوبیت زیادی برخوردار نیست که ممکنه به خاطر این موضوع باشه که آگاهی های لازم درباره ی خواص دال عدس وجود نداره. با خرید بهترین و با کیفیت ترین دال عدس سلفونی بوکاژ و یا خرید عمده ی دال عدس از بازار آنلاین حبوبات در مشهد، طعم و رنگی جدید به غذاهاتون بدید.

تفاوت عدس با دال عدس چیه؟

در زبان هندی جسمی به دو قسمت تقسیم بشه بهش میگن دال؛ در نتیجه دال عدس به معنی عدس نیم شده هست.
با توجه به اینکه عدس دال بدون پوسته و نیم شده هست لعاب بیشتر و طعم بهتری به غذا می دهد و می توان به این نتیجه رسید که چرا سوپ با عدس دال یکی از خوشمزه ترین و پر لعاب ترین پیش غذا های محبوب هست. نکته ی دیگه این هست که عدسی که با پوست باشد و برای تهیه ی عدسی استفاده شود مزه ی تلخی می ده و دلیل استفاده از زردچوبه و یا پودر پاپریکا  و یا استفاده از ادویه کاری برای سوپ ها با عدس و عدسی برای صبحانه، گرفتن مزه ی تلخ عدس هست. اما خوشبختانه دال عدس اصلا مزه ی تلخی نداره و بسیار هم خوشمزه است.
خرید دال <span class='HilightTxt'>عدس</span> بسته بندی بوکاژ از مشهد

مدت زمان پخت دال عدس چقدر هست؟🕐

زمان پخته شدن عدس دال بسیار کمتر از عدس هست اونم به خاطر اینه که دو نیم شدن و پوسته هم ندارن. 

بهتره برای بادگیری کردن دال عدس ها به مدت سه تا چهار ساعت قبل از پخت، اونو تو آب ولرم بزارین تا خیس بخوره. با اینکار دیگه مشکلات نفخ بعد خوردن سوپ دال عدس جذاب بوشهری رو دیگه ندارین.

برای پختن دال عدس اونها رو در قابلمه با آب در حال جوش بریزین و بزارید 30 دقیقه بجوشه و بعدش دال عدس شما آماده و پخته شده است.

اگه قصد خرید دال عدس فله و یا بسته بندی شده با کیفیت در مشهد رو دارین بهتره به وبسایت بوکاژ هم سری بزنید. ما در بوکاژ به عنوان تولید کننده صنایع غذایی، بهترین، درشت ترین و خوش پخت ترین حبوبات رو برای مشتریان خودمون ارایه میدیم.

مقاله لیست حبوبات عروس به شما توسط کارشناسان بوکاژ برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می گردد.

انواع غذا ها با دال عدس قرمز رنگ:

وقتی اسم دال عدس میاد همه فقط به سوپ دال عدس فکر میکنن اما آشپز های معروف غذاهای خیلی متنوعی با دال عدس آماده میکنن که نه تنها مفید و درمان کننده برای بدنمون هست، بلکه خوشمزه و خوش رنگ هم هست. کوفته ی دال عدس یکی از خوشمزه ترین کوفته هاست که خوش رنگ هم هست و نیازی به گوجه قرمز خشک شده برای خوشرنگ کردن کوفته نداره. غذای بعذی خورشت دال عدس هست که تقریبا شبیه خورشت قیمه می مونه اما مزه ایی کاملا متفاوت داره و می تونین با پلو و یا نون هم حتی به عنوان وعده ی شام نوش جان کنین. دلمه ی فلفل دلمه ایی با دال عدس: خیلی از آشپز ها هنگام انتخاب حبوبات برای دلمه لپه تبریزی و یا عدس سبز رو انتخاب می کنن اما استفاده از دال عدس بوکاژ bookaj یه طعم و مزه ی جدید به دلمه هاتون میده و می تونین از رنگ جذابش برای ترغیب بچه ها به غذا خوردن استفاده کنین. غذای خوشمزه ی بعدی دمپختک دال عدس با کباب تابه ایی هست که یه غذای خوش رنگ و خوشمزه است. و خیلی از دستور پخت ها با عدس دال وجود دارن و خودتون هم می تونین ابتکار داشته باشین و خیلی از دستور پخت ها رو یه مزه و رنگ جدید و جذاب بهش بدین.

خرید دال <span class='HilightTxt'>عدس</span> بسته بندی شیک بوکاژ

خاصیت دال عدس برای کودکان:

اول از همه باید بدونیم که با توجه به اینکه عدس دال بسته بندی شده خوش رنگ ترین بین عدس هاست و رنگ قرمزی داره که بچه ها خیلی جذب رنگ غذا و به خصوص رنگ قرمز میشن پس خیلی راحت می تونی با یادگرفتن طرز تهیه ی سوپ دال عدس و آماده کردنش به عنوان یه پیش غذای خوش رنگ ولعاب اشتهای بچه ها رو باز کنین و علاقه مند به خوردن غذا بشن.
در رابطه با خواص مفید عدس دال برای کودکان: اضافه کردن دال عدس به رژیم غذایی کودکان به هضم غذا و سیستم گوارشی بچه ها خیلی کمک کننده است. با مصرف سوپ دال عدس به عنوان پیش غذا به رشد و نمو کودکان کمک کنین و همچنین به عملکرد بهتر هوش و حافظه ی کودکان هم می تونه کمک کننده باشه.
با توجه به کمبود آهن شایع در کودکان، خرید دال عدس با کیفیت و بسته بندی می تونه آهن مورد نیاز فرزندانتون رو تامین بکنه. نیم فنجان دال عدس قرمز رنگ حاوی سه و نیم گرم (3.5) آهن هست.

خواص دال عدس:✅

1_ دفع سموم بدن: با اضافه کردن خوشرنگ ترین حبوبات: دال عدس به برنامه غذایی سالم کودکان و بزرگسالان، از شر سموم و مواد مضر در بدن خودتون راحت بشین.

2_ پیشگیری از یبوست: فیبر فراوان در این حبوبات خوش لعاب باعث هضم بهتر غذا و حرکت روده ها میشه که باعث میشه افراد به خصوص کودکان به مشکلات یبوست و عوارض دردناک بعدش دچار نشن.

3_ کاهش فشار خون: یکی از شایع ترین بیماری ها بین افراد فشار خون بالا هست که معمولا در نتیجه ی مصرف بی رویه ی نمک و زیاده از حد مصرف کردن نمک تصفیه شده هست که خیلی راحت می تونین خودتون رو در مقابل فشار خون بیمه کنین اون هم با آشپزی کردن با دال عدس. دال عدس به دلیل داشتن پتاسیم از بالا رفتن فشار خون پیشگیری میکنه.

4_ درمان کم خونی ناشی از فقر آهن 

5_ درمان زخم های گلو و دهان با دال عدس: 👅👄در طب سنتی از حبوبات قرمز رنگ مثل دال عدس برای درمان زخم ها در کودکان استفاده میشده. با قرقره کردن آب عدس دال پخته شده به راحتی زخم های دهان خود را بهبود ببخشین.

6_ منبع قوی پروتئین: میزان پروتئین در دال عدس با گوشت و مرغ برابری میکنه؛ پس اگه گیاه خوار هستی و نمی تونی گوشت قرمز مصرف کنی می تونی از سوپ دال عدس به عنوان جایگزین تامین کننده ی پروتئین روزانه استفاده کنی.

7_ خاصیت دال عدس در دوران بارداری زنان: 🤰🤰کمبود آهن ذر دوران حاملگی گاهی منجر به سقط جنین میشه و سوپ دال عدس یکی از توصیه شده ترین غذا ها در این دوران توسط پزشگان هست.

8_ بهبود و التیام درد های های آرتروز🦴

9_ پیشگیری از بیماری های کبدی: با توجه به خاصیت پاکسازی کننده و دفع سموم بدن جلوگیری کننده از بیماری های صفراوی و کبدی هست.

10_ عدس دال حاوی مقادیر زیادی ویتامین های گروه B و A و C هست.

بوکاژسوپ دال <span class='HilightTxt'>عدس</span>

اخذ نمایندگی و فروش B2B بوکاژ:

فروشگاه اینترنتی بوکاژ آماده ی همکاری برای فروش عمده ی محصولات شامل میوه خشک، ادویه و چاشنی، حبوبات و سبزی خشک و صیفی جات هست. اگر به دنبال کسب درآمد از طریق فروش محصولات غذایی هستین، شرکت صنایع غذایی بوکاژ با ارایه ی نمایندگی در شهر های مختلف ایران امکان اخذ نمایندگی و تاسیس شعبه های دیگه ی بوکاژ با ارایه ی با کیفیت ترین و مناسب ترین قیمت محصولات رو به شما ارایه میده.

فواید دال <span class='HilightTxt'>عدس</span> بوکاژ برای سلامتی کودکان و زنان

اگر اطلاعات  مقاله برایتان مفید بود، لطفا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.  



نظرات
loader