خواص موز خشک شده

1401/10/27 تعداد بازدید: 564
خواص موز خشک شده

خواص موز خشک شده عنوان مقاله ایی از وبسایت بوکاز می باشد که تنها به 4 دقیقه زمان برای خواند آن وقت نیاز دارید. 

در این روز های سرد زمستانی با موز خشک شده، حس شیرین زندگی را به خانه تان می آوریم. موز خشک شده یکی از بهترین و خوشمزه ترین میوه ها می باشد و مناسب ترین میوه خشک به هنوان چاشت و میان وعده می باشد.
میوه ها درست ترین انتخاب برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز در روز می باشند و طبق تحقیقات انجام شده میوه ها می توانند نقش پیشگیری کننده در بسیاری از بیماری ها داشته باشند پس در خرید میوه خشک که امروزه بسیار محبوب شده درنگ نکنید و همین امروز خرید میوه خشک و به طور ویژه موز خشک را از معتبر ترین برند های میوه خشک مثل بوکاژ داشته باشید و حس خوب زندگی را به منزل تان ببرید.
موز تازه خیلی زود سیاه و خراب می شود و یکی از بهترین راه حل ها برای همیشه سالم نگاه داشتن این میوه خشک کردن آن است. در گذشته ها خانم ها برای اینکه میوه ها و سبزیجات را در تمام فصول سال داشته باشند آنها را خشک می کردند و از آنجایی که یخچالی هنوز اختراع نشد بود، خشک کردن بهترین انتخاب بود. امروزه با وجود یخچال و گلخانه ها میوه خشک فله لوکس ترین انتخاب برای هر خانه است و یا سبزی خشک آش رشته انتخاب سرآشپز های خوش ذوق برای پختن آشی با طعم و عطری متفاوت می باشد.
 
این روزها میوه خشک کادویی با بسته بندی های شیک بسیار ترند شده اند و ما در مقاله ایی از بوکاژ به میوه خشک مخلوط کادوئی پرداخته ایم. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در این رابطه هستید،این مقاله پیشنهاد می شود.
خرید <span class='HilightTxt'>موز</span> خشک شده با کیفیت بوکاز
خواص موز خشک شده:
موز خشک شده برای سلامت قلب: مهم ترین عضو بدنمان قلب است و محافظت از قلب بسیار با اهمیت می باشد. با اضافه کردن موز خشک شده به برنامه ی غذایی روزانه مان می توانیم از داشتن قلبی سالم مطمئن باشیم. موز خشک شده دارای ماده ی معدنی پتاسیم می باشد که در سالم نگاه داشتن قلب بسیار لازم و ضروری می باشد. طی تحقیقات انجام شده مشاهده شده است که افرادی که  در رژیم غذایی روزانه شان پتاسیم یافت می شده است، درصد کمتری دچار بیماری های قلبی شده اند.
موز خشک شده و سوخت و ساز بدن: خرید موز خشک شده با کیفیت از فروشگاه های معتبر اینترنتی این فرصت را به شما خواهد داد تا انرژی خود را تامین کنید. نوش جان کردن تنها چند تکه از موز خشک شده در محل کار و یا در زنگ تفریح مدرسه انرژیتان برای ادامه ی روز بر میگردد و به آسانی می تواند پر انرژی و سرحال به ادامه ی وظایفتان برسید.
کودکان در سنین رشد بیشتر به انرژی نیاز دارند. آنها به دلیل اینکه اشتهای کمتری دارند و در سن رشد می باشد، نیازمند ویتامین ها و ریز مغزی های متنوع هستند. میوه خشک فله قطعا بهترین انتخاب برای آنهاست. میوه خشک مخلوط نه تنها خوشمزه و خوش رنگ و لعاب می باشد بلکه دارای رنج ویتامین بالایی می باشند و به با ارزش ترین اسنک برای کودکانتان تبدیل خواهند شد.
دستگاه گوارش و موز خشک شده: یبوست یکی از عمده ترین مشکلات گوارشی در ایران می باشد که با اضافه کردن فیبر به برنامه ی غذایی به راحتی میتوان از این بیماری نجات یافت. بر خلاف دیدگاه عموم مردم مبنی بر اینکه موز باعث سفت شدن شکم و روده ها می شود باید بدانیم که موز با دارا بودن میزان کافی از فیبر در ساده کردن و سهولت حرکت روده ها نقش بسزایی می تواند ایفا کند. امروزه کارشناسان تغذیه از موز خشک شده به عنوان ملین نیز نام می برند.
نکته ی جالب توجه پیرامون موز خشک شده این است که باکتری های مفید و مورد نیاز روده را تقویت می کند. موز با دارا بودن ماده ایی به نام پرستین به روده ها کمک می کند تا دور از بیماری های روده بمانند و همواره سالم باشند.
پوست صاف و شفاف با موز خشک شده: ویتامین C موجود در موز باعث شاداب شدن پوست می شود و آنتی اکسیدان بالای این میوه نیز به صاف تر شدن پوستمان کمک شایانی می کند. جالب است بدانیم که در بسیاری از ماسک های صورت ترکیبات موز بکار رفته است.
خواص <span class='HilightTxt'>موز</span> خشک شده بوکاژ
تهیه ی ماسک موز در خانه: برای درست کردن ماسک صورت موز به راحتی می توانید موز خشک شده را پودر کنید و با کمی شیر و گلای مخلوط کنید. مخلوط را به مدت نیم ساعت روی پوست صورتتان بگذارید و از صافی و روشن شدن پوستتان لذت ببرید.
موز و بی خوابی: شاید باور اینکه موز در بی خوابی های شبانه نقش دارد سخت باشد اما تحقیقات اخیر نشان داده است که با نوش جان کردن موز می توانید خواب شبانه ی آرام تری داشته باشید. خواب شبانه دلیل آزام بودن ذهن در طول روز است و در داشتن پوست و مویی سالم نقش دارد.
موز و قاعدگی: با موز می توانید دوران پریودی راحت تری را سپری کنید. علایم پیش از یائسگی نیز با موز خشک شده آسانتر خواهد بود.
ما در این مقاله تنها به چند مورد اشاره کردیم و موز خشک شده فواید بسیار زیادی دارد که در مقاله های بعدی بوکاژ bookaj به آنها خواهیم پرداخت.
سخن پایانی: تمامی میوه خشک ها دارای فواید خاص خودشان می باشند و برای کودکان می توانند جایگزین بسیار خوبی برای پفک و چیپس و تنقلات پر از قند صنعتی و نمک های مضر باشند. با اضافه کردن میوه خشک طبیعی به برنامه غذایی خود و کودکانتان آینده ایی سالم را برای آنها رقم بزنید.
 
اگر اطلاعات این مقاله برایتان مفید بود، آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

<span class='HilightTxt'>موز</span> خشک شده  بوکاژ و زنان



نظرات
loader