خواص موز خشک شده

1401/05/23 تعداد بازدید: 973
خواص موز خشک شده

موز خشک شده شیرین ترین و نرم ترین بین میوه خشک هاست با ظاهری کشیده تر از باقی میوه ها. تو مخلوط میوه خشک معمولا چیپس موز خشک شده نیز هست اونم به خاطر اینه که شیرینی موز جذابیت چیپس مخلوط رو بیشتر میکنه.

با سر زدن به بازار اینترنتی وبسایت بوکاژکه یکی از بهترین برند میوه خشک در مشهد هست، می تونی همه ی میوه خشک ها رو بخری از موز خشک شده گرفته تا توت فرنگی خشک و سیب خشک شده و آناناس خشک شده کمپوتی خیلی از میوه خشک های دیگه و حتی میوه مخلوط کادویی هم داریم.

خاستگاه موز از قاره ی استرالیا هست و اینقدر موز محبوبیت پیدا کرد که به نقاط دیگه ی جهان هم رفت و حتی تو ایران خودمون هم موز رو برداشت می کنن.

<span class='HilightTxt'>موز</span> خشک بوکاژ چه فوایدی دارد

ارزش غذایی موز خشک شده:

برای 100 گرم چیپس موز بوکاژ:

280 کیلو کالری

3 گرم پروتئین

65 گرم کربوهیدرات

1150 میلی گرم پتاسیم

90 میلی گرم منیزیم

75 میلی گرم فسفر

20 میلی گرم کلسیم

2 میلی گرم آهن

28 گرم آب

150 میلی گرم کاراتُن

6 گرم فیبر

و ده ها ماده ی معدنی و ویتامین دیگه

خواص موز خشک شده بوکاژ:

بهبود هضم غذا: با توجه به اینکه موز خشک شده حاوی مقدار زیادی فیبر هست باعث میشه تا روده ها حرکت داشته باشن و هضم غذا راحت تر بشه. موز می تونه با شیر یه معجون عالی برای رفع یبوست و کمک کننده برای افرادی که مشکلات هضم دارن بشه. بر خلاف اینکه میگن موز باعث میشه شکمتون سفت شه؛ مصرف موز خشک به عنوان یه میان وعده ی سالم و مفید می تونه تو هضم غذا بهتون کمک کنه.

بالارفتن سیستم ایمنی: موز خشک شده حاوی مقادیر زیادی ویتامینC هست که میتونه در بالا رفتن عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش بالایی داشته باشه. سیستم ایمنی بدنت که قوی باشه دیگه خیلی راحت آنفولانزا و یا کرونا و سرماخوردگی نمیشی و نمی گیری و در مقابل بیماری های ویروسی ایمن میشی. پیشنهادی که بهتون میدیم اینه که مخلوط میوه خشک رو حتما استفاده کنین تا از نظر ویتامین ها و مواد معدنی بدنتون تامین بشه.

خواص میوه خشک بوکاژ

سالم موندن قلب و عروق با اضافه کردن چیپس موز خشک به رژیم غذایی: پتاسیم نقش مهمی در سلامت قلب و عروق داره که می تونین با نوش جان کردن موز خشک، داشته باشی.💗

سلامت کلیه با موز: طبق تحقیقات انجام شده موز خشک می تونه در سلامت کلیه نقش داشته باشه. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که موز خال دار مصرف میکردن کلیه ی سالم تری داشتن که به خاطر وجود مواد معدنی در موز هست.

درمان کم خونی: اینقدر همه از کم خونی ناله می کنن و شروع کردن به مصرف قرص های آهن که یادشون رفته می تونن با مواد  طبیعی هم کم خونی ناشی از فقر آهن رو درمان کنن. با اضافه کردن چیپس موز خشک شده بوکاژ می تونی آهن مورد نیازت بدنت رو تامین کنی و دیگه پول به قرص های آهن خارجی که همشون هم ایرانی هستن هم ندی. تو بازار اینترنتی بوکاژ 🛒🛒 می تونی 80 گرم موز خشک شده رو می تونی با 29.000 هزار تومان داشته باشی. واقعا فوق العاده نیست قیمتش؟😮

تامین انرژی و سوخت ساز بدن: با توجه به اینکه موز خشک شده کالری خیلی بالاتری نسبت یه موز تازه داری می تونی خیلی راحت با حجم کمتری از میوه خشک شده موز گرسنگیت رو برطرف کنی. در رابطه با اینکه میوه خشک ارزش بالاتری نسبت به میوه تازه داره در مقاله ی چرا خوردن چیپس سیب برامون خوبه گفتیم. خلاصه کالری موز خیلی بالاست و می تونه یه اسنک خوب برای محیط کار و مدرسه باشه.

بهبود درد معده با موز: ایندفعه که معده درد داشتی می تونی چند تیکه موز خشک شده بوکاژ رو امتحان کنی که خیلی راحت از شر معده درد خلاص شی. در دوران قاعدگی زنانه می تونین از موز خشک استفاده کنین پون هم می تونه انرزی بدنتون رو تامین کنه و هم گرفتگی عضلانی  رو میتونه بهبود ببخشه.

تنظیم قند خون: دارا بودن شاخص گلیسمی پایین موز باعث میشه به متعادل نگه داشتن قند خونمون کمک کنه. اضافه کردن چیپس موز به رژسم غذایی باعث میشه قند خونت یه دفعه بالا و پایین نشه و کم کم قندخونت بالا بره و همیشه نرمال باشه.

استخوانی محکم تر : با موز خشک می تونی در جذب کلسیم روزانه پیروز باشی و دندان و استخوانی محکم تر داشته باشی. کودکان در سنین 13 تا 19 سال برای جذب کلسیم بهتره لبنیات رو مصرف نکن و بهترین گزینه در این بازه ی سنی براشون موز خشک و گیاهانی مثل کلم هست.🦷🦾🦿

خرید میوه خشک بوکاز در مشهد

بهبود بینایی با موز: موز خشک می تونه باعث بهبود بینایی در سنین بزرگسالی بشه.

لاغری با موز: حتما الان میگی موز خشک که خیلی کالری داری چه طوری میتونه لاغر کنه؟؟ با توجه به اینکه به مدت طولانی احساس سیری میکنی پس پر خوری حذف میشه. قبل غذا چند تکه موز خشک شده بخورین تا غذای کمتری بخوری. چرا؟؟ پون فیبر زیادی داره.

موز خشک رو چه طوری تو خونه درست کنیم که سیاه نشه؟؟ روش خونگی درست کردن چیپس میوه

حتما تا حالا دیدین که وقتی موز رو تو هوای آزاد میزاری خیلی زود سیاه میشه. حالا باید چیکار کنیم تا تکه های موزخشک شده سیاه نشن؟ چندین روش برای خشک کردن موز تو خونه وجود دار. اولی اسنه که موز ها رو برش بدین و بزارین تو آفتاب خشک بشه که چند تا مشکل داره. اونم اینه که سیاه میشه. گرد و خاک میگیره و بهداشتی نیست چون میتونه خیلی از پرنده ها و حشرات رو جذب کنه. خیلی هم مجلسی و دلچسب هم نیست. روش دوم اینه که تو فر بزاری رو خشک بشن که اونم یه مشکل اساسی داره و اینه که کلی زمان بر هست و همش باید چک کنی که کدوم تکه هاش خشک شدن که درشون بیاری و جایگزین کنی. اما خوب سیاه هم نشن شاید. روش بعدی اینه که با رادیاتور خشکشون کنی. می تونی رو رادیاتور خونه یه فویل پهن کنی و روش میوه موز رو بزاری و بمونه تا خشک شه که حتما سیاه میشه و حتما پر گرد و غبار. روش دیگه هم اینه که از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنی که هم دستگاهش خیلی گرونه و هم وقتگیره از این نظر که همیشه باید وقت بزاری تا چیپس میوه خشک داشته باشی.

بهترین راه حل اینه که بگردی یه شرکت تولیدی میوه خشک پیدا کنی که تمامی استاندارد های لازم رو داشته باشه و قیمتش هم مناسب باشه رو پیدا کنی و دیگه خرید موز خشک رو از کجا بخرم برات سوال نباشه و راحت از وبسایت خرید کنی.الن همه دیگه دنبال فروشگاه های آنلاین برای خرید هستن. حالا شاید بگی که چه طوری این شرکت رو پیدا کنم؟ خیلی راحت به بوکاژ سر بزن. به علاوه باید مطمئن باشی که میوه خشک مواد افزودنی نداشته باشه مثل شیرین کننده و رنگ دهنده که همشون مضر هستن و مشکل زا.

فواید <span class='HilightTxt'>موز</span> خشک شده برای بدن

اگر اطلاعات این مقاله از وبسایت بوکاژ برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراگ بگذارید.

 



نظرات
loader