جوش شیرین و خورشت قیمه

1402/01/21 تعداد بازدید: 2708
جوش شیرین و خورشت قیمه
زمانی که برای خواندن این مقاله نیاز دارید تنها 4 دقیقه می باشد.
 
جوش شیرین کاربرد های فراوانی دارد که یکی از آشنا ترین کاربردش در شیرینی پزی برای ورم و پف کردن خمیر می باشد. این خاصیت به قدری معروف می باشد که تنها عامل برای پف کیک جوش شیرین یا همان بی کربنات سدیم می باشد. اما آنچه ما قصد داریم در رابطه با آن صحبت کنیم خواصی عجیب و متفاوت از این ماده می باشد. در مقاله ای از بوکاژ با عنوان جوش شیرین برای پخت لپه به توضیحات کامل یکی دیگر از این کاربرد های متفاوت و کمتر آشنا پرداخته اییم. جالب است بدانیم که جوش شیرین می تواند در پخته شدن زودتر حبوبات کمک کند. این خاصیت برای حبوبات کهنه و مانده سال های قبل و یا هنگامیکه زمان کمی برای آشپزی دارید بسیار مهم و با ارزش می شود. آنچه باید انجام دهید ریخت کمی جوش شیرین در قابلمه و جوشاندن لپه با آن است. پس از چند دقیقه باید حبوبات را با چندین بار شست و شو دادن کاملا شسته شوند و پس از ان دوبارهه از لپه ها می توانید برای خورشت استفاده کنید. استفاده از جوش شیرین برای پختن تمامی حبوبات مورد استفاده قرار می گیرد مثلا اگر نخود کرمانشاهی و یا لوبیا قرمز و یا عدس سبز کانادایی خریداری کردین و پختن این حبوبات زمان زیادی از شما را هدر داد می توانید از جوش شیرین برای آنها استفاده کنید.
<span class='HilightTxt'>جوش شیرین</span> بوکاژ  و پخت لپه
آیا استفاده از جوش شیرین برای پخت خورشت درست است؟ جوش شیرین در قیمه
در این مقاله از بوکاژ در نظر داریم تا پیرامون جوش شیرین در خورشت قیمه صحبت کنیم. در گذشته از جوش شیرین برای پختن غذا استفاده می کرده اند و مقادیر بسیار کمی از این ماده را در خورشت ها برای زودتر پخته شدن اضافه می کرده اند. ممکن است شما نیز هنوز مادربزرگی داشته باشید که از این ترفند برای سرعت بخشیدن به کارها استفاده می کند. اما بدانیم که جوش شیرین ممکن است آسیب زننده باشد و بهتر است که در خورشت ها ریخته نشود. هر چند که مقادیر کم آن مشکلی ایجاد نمی کند اما از استفاده از آن در غذاها بپرهیزید و مطابق با آنچه در مقاله ی جوش شیرین برای پخت لپه گفته شد می توانید از این ماده برای پختن حبوبات در مرحله ی اول استفاده کرده و کاملا آن را با شستن زیاد از حبوبات جدا کنید. با این روش بهترین راه را برای استفاده از خاصیت جوش شیرین انتخاب کرده ایید.
همانطور که بالاتر عنوان کردیم جوش شیرین خاصیت ها و کاربرد های متنوعی دارد که تنها به موارد کمی از آن اشاره خواهیم کرد.
کاربرد های عجیب و متفاوت جوش شیرین
جوش شیرین و سفیدی دندان ها: اگر با خوردن قهوه و نوشابه های زیاد در طول روز دچار زردی دندان شده ایید می توانید از یک ماده ی طبیعی به نام جوش شیرین با کیفیت بوکاژ برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. کافیست مقدار کمی از جوش شیرین را بر روی برس مسواکتان بریزید و به آرامی دندان هایتان را مسواک بزنید. معجزه ی جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها به راحتی قابل مشاهده می باشد.
جوش شیرین و بوی بد دهان: اگر دوستانتان از شما گریزان هستند و نمی دانید چطور از شر بوی بد دهانتان خلاص شوید راه حل جوش شیرین است. برای اینکه باکتری های ایجاد کننده ی بوی بد دهان را از بین ببرید می توانید غرغره آب و جوش شیرین را امتحان کنید. با این کار مقادیر زیادی از باکتری های مرده ی روی سطح زبانتان و روی لثه هایتان از بین می روند و از دهانی خوشبو می توانید لذت ببرید.
<span class='HilightTxt'>جوش شیرین</span> بوکاژ وبوی بد دهان و سفیدی دندان ها
پرپشت کننده ی طبیعی موها: برای اینکه به صورت طبیعی و گیاهی موهایی پرپشت و پر حجم داشته باشد می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. این یکی دیگر از عجیب ترین استفاده و کاربرد های جوش شیرین می باشد. مقدار کمی از جوش شیرین را با شامپو خود ترکیب کنید و از پرپشت تر شدن موهایتان لذت ببرید. با اینکار موهایی درخشان تر نیز خواهید داشت.
درخشان کردن نقره: برای اینکه جواهراتی مثل نقره را سفید تر کنید می توانید کمی پودر جوش شیرین را با پارچه ی کتان به سطح نقره جات بکشید تا مثل روز اول درخشان و زیبا باشند. حتی گاها گفته می شود که جوش شیرین را با چند قطر آب ترکیب کنید و سپس آن را با دستمالی به سطح طلا و نقره بکشید تا درخشان شوند.
از بین بردن بوی بد کفش ها: اگر پس از ورزش از بوی بد کفش هایتان آزرده هستید می توانید از جوش شیرین استفاده کیند. مقداری از جوش شیرین را در پارچه ایی ریخته و درون کفش هایتان قرار دهید تا از بوی بد رهایی یابید. این روش حتی برای از بین بردن بوی بد یخچال نیز مورد استفاده قرار می گیرید. می توانید مقداری از جوش شیرین را درون کیسه ایی پارچه ایی بریزید و درون دب یخچال قرار دهید تا کاملا از بوی نامطبوع و ناخوش یخچال رهایی پیدا کنید.
از کجا جوش شیرین بخریم: امروزه خرید ها از بازار ها و عطاری ها به شدت کم شده است و با توجه به اینکه افراد بیشتری شاغل هستند همه به دنبال صرفه جویی در زمان و هزینه هستند که یکی از بهترین راه حل ها خرید اینترنتی و خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی معتبر می باشد. برای خرید آنلاین جوش شیرین در شهر مشهد می توانید یکی از بهترین و با کیفیت ترین برند های ادویه جات را که بوکاژ می باشد را جست و جو کرده و خریدی لذتبخش را تجربه کنید. با کیفیت ترین و زیبا ترین بسته بندی را همراه با مناسب ترین قیمت از ما بخواهید.
 
اگر اطلاعات این مقاله برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.


نظرات
loader