پوست پرتقال خشک شده در غذا

1401/12/15 تعداد بازدید: 2523
پوست پرتقال خشک شده در غذا
مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله برابر با 4 دقیقه می باشد.
 
پوست پرتقال خشک شده در دستور پخت بسیاری از غذاها امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. پوست پرتقال خشک شده نه تنها مزه و عطر خوشی به غذاهایمان می دهد بلکه می تواند درصدی از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز روزانه را نیز برایمان تامین کند. خشک کردن پرتقال همراه با پوست نیز در همین راستا محبوبیت پیدا کرده است و زیبایی حلقه های خشک شده پرتقال همراه با پوست چندبرابر می شود. در یکی دیگر از مقاله های بوکاژ قصد داریم تا پیرامون پوست پرتقال خشک شده و موارد مصرف آن در غذاهای ایرانی و خارجی صحبت کنیم.
فواید پوست پرتقال خشک بوکاژ در غذاها و شیرینی و کیک
پرتقال خشک شده بوکاژ به همراه پوست می باشد و برای سفارش اینترنتی میوه خشک فله به صورت تکی و مخلوط می توانید به فروشگاه های اینترنتی ما سر بزنید و خریدی خوشایند و لذتبخش را تجربه کنید.
پرتقال خشک شده چرا باید با پوست باشد؟ اصلا چرا خوب هست که از پوست پرتقال خشک شده در غذاها استفاده شود؟ بیان ساده تر این است که
فواید پوست پرتقال خشک شده چیست؟
طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که پوست پرتقال دارای مواد با ارزشی همچون آنتی اکسیدان و آنزیم هایی می باشد که به مقدار بسیار کمی در خود پرتقال وجود دارد که همین موضوع باعث شده تا طرفداران پرتقال خشک شده با پوست بیشتر و بیشتر شود.
پوست پرتقال خشک شده طبع سرد دارد و بهتر است که همراه ماده ایی گرم مصرف شود. به طور مثال اگر قصد دارید از پوست پرتقال آسیاب شده در پلومرغ ربی استفاده کنید بهتر است مقداری ادویه زنجبیل و یا ادویه ی دارچین به آن اضافه کنید تا طبعی متعادل برای خورشتتان ایجاد کرده باشید.
مقاله ی دارچین برای جذب ثروت توسط تیم بوکاژ به شما پیشنهاد می شود.
پوست پرتقال برای تقویت کردن سیستم ایمنی و همچنین اعصاب بسیار مفید می باشد.
همچنین اگر دچار بی اشتهایی هستید می توانید از پوست پرتقال در غذاها استفاده کنید تا اشتهایتان به اصطلاح باز شود و از حس خوب غذا خوردن لذت ببرید.
به علاوه پوست این میوه ی خوشرنگ و زیبا دارای ویتامین B، C و فولیک اسید می باشد که می تواند در برطرف کردن کم خونی نیز نقش بسزایی را ایفا کند.
اگر دچار فشار بالا هستید یکی از راه هایی که می تواند به شما در متعادل نگه داشتن فشار خونتان کمک کند پوست پرتقال است که هم طبیعی و هم سالم و مفید می باشد.
اگر دچار سرماخوردگی هستید به سوپ هایتان پوست پرتقال خشک شده اضافه کنید تا دیگر خبری از گلو درد و یا سرفه های دردناک نباشد.
پرتقال خشک شده خلالی بوکاژ
چگونه از پوست پرتقال در غذاها استفاده کنیم؟ پوست پرتقال در کدام غذاها مورد استفاده قرار می گیرد؟
اولین و جذاب ترین استفاده از پوست پرتقال در پختن مرغ هست. با استفاده از پوست پرتقال و خود آب پرتقال در هنگام پختن مرغ می توانید تا حد زیادی از بوی گوشت مرغ راحت شوید. دلیل دیگری که می توانید از این پودر در غذاهایتان استفاده کنید با ارزش بودن این ماده می باشد. همانطور که در بالاتر گفته شده است مواد با ارزشی در پوست پرتقال نهفته می باشد. دلیل بعدی مربوط به خوش طعم و عطر کردن غذاها می باشد. پوست این میوه می تواند رایحه ی دلچسبی را به خورشت و یا سوپتان بدهد تا با اشتهای بیشتری غذا را نوش جان کنید.
موارد استفاده از آن هم که بسیار می باشد و ما تنها به موارد اندکی اشاره خواهیم کرد.
از پوست پرتقال خشک شده برای تزیین کیک و شیرینی نیز استفاده می شود. فقط کافیست تا پوست پرتقال را خلالی کنید و آن را کمی تفت دهید تا خوشرنگ تر شود و حالا آماده است برای اینکه به عنوان تزیین روزی شیرینی و کیک استفاده کنید. پوست خشک شده در اینجا بهتر است به عنوان طعم دهنده مورد استفاده قرار گیرد و آن هم به صورت آسیاب شده تا خشک بودن پوستش آزار دهنده در میان نرمی کیک و شیرینی نباشد.
یکی از بهترین کاربرد ها در زمستان است. می توانید پوست پرتقال خشک شده را بجوشانید و از دمنوشتان لذت ببرید. می توانید برای خوش عطر شدن دمنوش پوست پرتقال از سیب خشک شده و یا زنجبیل و توت فرنگی خشک شده استفاده کنید تا هم رایحه ی بهتری داشته باشید و هم دمنوشی مغذی تر را بنوشید.
کاربرد جذاب پوست پرتقال در ماسک دست ساز صورت است. با پوست پرتقال می توانید در منزل ماسک خانگی درست کنید. پوست آسیاب شده پرتقال را با عسل و کمی ماست مخلوط کنید و وقتی به حالت خمیری درآمد بر روی پوست صورتتان بگذارید و اجازه دهید تا نیم ساعت بماند. منافذ باز پوستتان با این ماسک از بین خواهد رفت و از پوستی صاف تر و روشن تر لذت خواهید برد.
پوست پرتقال و کاربرد عجیب: اگر علاقه مند به گیاه هستید اما رشد گیاهانتان متوقف شده است می توانید از پوست پرتقال به عنوان کود طبیعی استفاده کنید. پوست پرتقال سرشار از نیتروژن است که برای رشد گیاهان به شدت مورد نیاز می باشد.
ما تنها به موارد اندکی اشاره کردیم و در مقالات بعدی به مفصل صحبت خواهیم کرد.
کاربرد پوست پرتقال خشک بوکاژ در غذاها
اگر اطلاعات این مقاله از بوکاژ برایتان مفید بود لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.


نظرات
loader