دال عدس و فشار خون

1401/12/21 تعداد بازدید: 782
دال عدس و فشار خون
مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله برابر با 4 دقیقه می باشد.
دال عدس می تواند باعث کاهش فشار خون شود. اگر دچار بیماری فشار خون بالا هستید مراقبت غذایی می تواند در کنترل کردن این بیماری نقش بسزایی داشته باشد مثل نخوردن نمک به مقدار زیاد و یا دوری کردن از خوردن غذاهای چرب. یکی دیگر از راه های بهبود فشار خون بالا حبوبات هستند و در این میان دال عدس می تواند باعث شود تا فشار خون متعادلی داشته باشیم. با اضافه کردن دال عدس به برنامه ی غذایی تان می توانید از فواید این حبوبات خوش رنگ و خوشمزه لذت ببرید.
دال عدس بوکاژ در دوران بارداری
ارزش غذایی دال عدس:
در هر 100 گرم دال عدس با کیفیت بوکاژ
102 کیلو کالری انرژی
15.57 گرم کربوهیدارت
5.21 گرم پروتئین
2.50گرم چربی
48 گرم آب
4.77 گرم فیبر
1.20 گرم قند
فاقد کلسترول
و شامل مواد معدنی و ویتامین ها و ریز مغذی های مفید می باشد از قبیل ویتامین C ،B ،E ،K و همچنین آهن و فسفر و کلسیم و غیره که تماما مورد نیاز ضروری بدن می باشند.
خواص دال عدس: در این مقاله از بوکاژ قصد داریم نگاهی به فواید این حبوبات خوشرنگ برای بدن انسان بیندازیم.
دال عدس و فشار خون: دال عدس منبع قوی ایی برای پتاسیم می باشد و همانطور که می دانیم پتاسیم باعث کاهش فشار خون در افراد با فشار خون بالا می شود. موارد بسیار اندکی از گیاهان دارای مقادیر بالای پتاسیم می باشد که می تواند در متعادل نگه داشتن فشار خون کمک کنند. دال عدس و در میان میوه ها موز دارای مقادیر زیادی پتاسیم می باشد. موز خشک شده می تواند بهترین انتخاب برای داشتن برنامه و رژیم غذایی سالم و مغذی باشد که به کاهش فشار خون نیز کمک میکند. موز خشک شده دارای خواص بسیاری می باشد که برای اطلاعات بیشتر مقاله ی موز خشک شده پیشنهاد می شود.
دال عدس باعث کاهش قند خون می شود: جالب است بدانیم که سوپ دال عدس برای تنظیم قند خونمان نیز اثر خوبی دارد. دال عدس دارای خواصی است که باعث می شود تا سطح قند خونمان متعادل و نرمال باشد. اگر دچار نوسانات قند خون هستید و قصد دارین با برنامه ی غذایی سالم و رژیم غذایی درست از بیماری دیابت در امان باشید، می توانید عدس قرمز و یا همان دال عدس را به برنامه ی غذاییتان اضافه کنید.
دال عدس و تقویت قلب: دال عدس با کیفیت و خوب دارای موادی می باشد که می تواند در سالم نگه داشتن و تقویت عضلات قلب کمک کند. فیبر و منیزیم موجود در دال عدس می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار کمک کند.
خرید دال عدس بوکاژ از مشهد
بینایی بهتر و نور چشم بیشتر با دال عدس: دال عدس می تواند باعث افزایس نور چشم ها شود. برای اینکه در زمان میانسالی و پیری کمتر دچار بیماری های چشمی و کم بینی شوید، می توانید دال عدس را به برنامه ی غذاییتان اضافه کنید.
درمان گیاهی و سالم یبوست: دال عدس دارای ماده ایی به نام فیبر است که در کمک بخشیدن حرکت روده ها موثر می باشد. با حرکت درست روده ها عمل دفع راحت تر انجام می شود و در نهایت با بیماری بواسیر و یبوست با دال عدس یا همان عدس قرمز خداحافظی کنبد.
دال عدس و کودکان: کودکان همواره به دنبال خوردن تنقلاتی مانند چیپس و پفک هستند که نه تنها انرژی زا نیست بلکه فاقد هر گونه ماده ی معدنی و ویتامین با ارزش است. این روز ها کودکان را با رنگ های زیبا و خوشرنگ غذاها می توان به خوردن غذایی سالم ترغیب کرد. یکی از بهترین انتخاب ها برای سوپ هایی خوشرنگ دال عدس می باشد. سوپ دال عدس نارنجی و قرمز رنگ می تواند باعث زیاد شدن اشتهای کودکانتان نیز بشود.
در مقاله ایی دیگر با عنوان میوه خشک مخلوط به میوه خشک فله و مخلوط بوکاژ برای کودکان به عنوان جایگزینی سالم اشاره ایی شده است که پیشنهاد می شود. مدت زمان 4 دقیقه برای خواندن این مقاله مورد نیاز می باشد.
دال عدس و بارداری: دال عدس نیز مانند مابقی حبوبات در دوران بارداری توسط کارشناسان علوم تغذیه و پزشکان توصیه میشود. فیبر با ارزش ترین ماده ی معدنی در دال عدس برای این دوران می باشد. یبوست در بارداری می تواند آسیب های جدی به مادر وارد کند که با نوش جان کردن دال عدس بوشهری می توانید از این مشکل رهایی یابید. به علاوه دال عدس در دوران شیردهی نیز می تواند کمک کننده به مادر در جهت افزایش شیر باشد.
دال عدس و ورزشکاران: در مقاله های قبلی به مفصل در ارتباط با حبوبات به عنواتن جایگزین برای مکمل های غذایی گران قیمت صحبت کردیم. در این مقاله می خواهیم عنوان کنیم که دال عدس نیز انرژی زایی خوبی دارد که می تواند برای ورزشکاران سنگین نیز کاملا متناسب باشد. نوش جان کردن تنها یک پیاله از سوپ دال عدس قبل از تمرین می تواند انرژی مورد نیازتان را برای آغز روز و ورزش فراهم کند.
دال عدس بوکاژ و کاهش فشار خون
اگر اطلاعات این مقاله برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.


نظرات
loader